خبر فوری

معاون فنی وحرفه ای بوشهر: مهارت افزایی بامحوریت اقتصاد مقاومتی در روستاها دستور کار است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، احمد لیراوی روز سه شنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای روستایی چهار روستایی بندرریگ گناوه افزود: برای همه گیر شدن مهارتها و تخصص ها در میان مردم می توان به توسعه و گسترش آموزشهای مهارتی و فنی و حرفه ای در مناطق توسعه نیافته پرداخت تا از این طریق علاوه بر آموزش ذهنی و عملی، هنجارها و ارزشهای عملی نیز در این مناطق و در سطح وسیع نفوذ و اشاعه پیدا کنند.
وی با بیان اینکه برخی دستگاههای اجرایی بر خلاف رسالت خود به بحث آموزش مهارتی ورود پیدا کرده‌اند، گفت: این سازمان با برخی از ادارات و نهادها از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، جهاد کشاورزی، بهزیستی و شهرکهای صنعتی در زمینه ارایه آموزشهای مهارتی لازم تفاهم نامه همکاری منعقد کرده است.
لیراوی اظهارکرد: بالا بودن تب مدرک گرایی و وجود دستگاههای اجرایی ارایه کننده آموزش مهارت آموزی بدون رعایت مواد لازم از جمله سرفصل‌ها و ارزیابی مهارت مهمترین چالش سد راه فنی و و حرفه‌ای است.
وی با تاکید بر اینکه مهارت حلقه مفقوده بین بازار کار و آموزش است، گفت: مهارت دالانی به سمت اشتغال پایدار است و باید در این زمینه تدابیر لازم توسط متولیان امر اندیشیده شود.
وی بیان کرد: بیش از شش هزار استاندارد مهارتی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای وجود دارد که درحوزه‌های مختلف متناسب با ظرفیت‌های استان آموزشهای لازم در آموزشگاههای آزاد و مراکز فنی ارایه می‌شود.
معاون آموزش پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه استفاده از نیروی آموزش دیده در بهبود سیستم، ارتقای بهره‌وری و بالا بردن راندمان سیستم کمک می‌کند گفت: انتظار می‌رود پیمانکاران و شرکت‌ها از نیروهای آموزش دیده و داری مهارت استفاده کنند.
روستای چهار روستایی از توابع بخش ریگ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انشتار دهنده: خدانظر خواجه

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید