خبر فوری

پیشنهادهای اجرایی برای تسریع در روند تحقق اقتصاد مقاومتی در البرز

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، ملک اخلاق روز سه شنبه در همایش بازاریابی و استراتژی های توسعه اقتصادی درتراز جهانی با رویکرد اقتصاد مقاومتی در استان البرز، گفت: برای دستیابی به اهداف این همایش لازم است برنامه ریزی و نهادینه سازی درسطح استانی منطقه ای و ملی مورد توجه قرار گیرد.
ملک اخلاق افزود: تشکیل تیم آینده نگری استانی و ملی متشکل از نخبگان مدیریتی، اقتصدی و برگزاری نشست های تخصصی با صادرکنندگان و بخش های خصوصی، میزبانی اقتصاد جهانی، شرکت های بین المللی و گره خوردن با اقتصاد جهانی، شاخص سازی متناسب با اهداف اقتصاد مقاومتی و همسو سازی آن با شاخص های جهانی و پایش مستمر نیز دراین زمینه لازم است.
وی ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعات تولید و صادرات، پرورش تیم عالی مشاوران تولید و صادرات، پرورش مدیران دولتی و غیردولتی در تراز جهانی، تهیه نقشه راه افزایش توان تولید و صادرات با هدف بهبود عملکرد تولید و صادرات نیز ضروری است.
ملک اخلاق گفت: براساس گزارش ها واردات کالا درسال گذشته در البرز بیش از 90هزار تن کالا با ارزش ریالی 230میلیون دلار بوده که افزایش 31درصدی را نسبت به سال 93نشان می دهد.
وی افزود: بیشترین کالاهای وارد شده در بخش هایی چون مواد غذایی مانند چای سیاه، لوازم برقی، بهداشتی و لامپ های کم مصرف و تجهیزات نیروگاهی بوده است. اخلاق خاطرنشان کرد: همچنین بیشتر محصولات صادر شده از این استان مواد غذایی، لبنیات، انواع کنسرو، لوازم بهداشتی، پلاستیکی و وسایل برقی از جمله کولر بوده است.
وی گفت: طراحی و اجرای دوره های پرورش مدیران صادرات گرا در این استان باید مورد توجه قرار گیرد.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید