خبر فوری

بازدید رایگان از موزه های هرمزگان به مناسبت روز جهانی موزه ها

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، محسن ضیائی سه شنبه در مصاحبه مطبوعاتی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی موزه ها و آغاز هفته میراث فرهنگی اظهار داشت: هرمزگان دارای موزه های مختلفی از جمله مردم شناسی خلیج فارس ، معبد هندوها ، حیات وحش ، موزه جناح ، موزه آب ، حمام گله داری، قلعه پرتعالی ها ، حمام خان بستک و جناح است.
وی اشاره کرد: برنامه های هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها از امروز با برگزاری مراسمی به همین مناسبت درموزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس آغاز شد.
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان ادامه داد: کارگاه آموزشی برای کودکان و نوجوانان برای آشنایی آنان با آثار گذشتگان و هویت آنان با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در این هفته برگزار می شود.
ضیائی ابراز داشت: اجرای برنامه های بومی محلی ، موسیقی سنتی و خاطره گویی دریانوردان قدیمی در موزه دریانوردی و مردم شناسی بندرکنگ از 31 اردیبهشت برگزار می شود.
وی اشاره کرد: همچنین در صورت امکان کارگاه های آموزشی با حضور کارشناسان میراث فرهنگی برای دانش آموزان در مدارس برگزار می شود.
وی یادآور شد: تشکیل انجمن های میراث فرهنگی که مدتی است آغاز شده درهفته میراث فرهنگی و سال جاری ادامه می یابد و شهرهای بدون انجمن میراث فرهنگی صاحب انجمن می شوند.
درحال حاضر نزدیک به 600 شی تاریخی شامل اشیاء سفالی ، فلزی ، سنگ و سکه از سه هزار سال قبل تا دوره پهلوی در موزه های هرمزگان نگه داری می شوند که از این تعداد 300 شی در موزه مردم شناسی خلیج فارس قرار دارند.
کمیته بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) در قطعنامه شماره پنج دوازدهمین مجمع عمومی خود که در سال 1977 در مسکو برپا شد، 18 مه را روز جهانی موزه‌ها نام‌گذاری کرده است.
انتهای پیام /

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید