خبر فوری

۹۰ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی برای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی در هرمزگان

هرمزباندر راستای افزایش کیفیت و توسعه عدالت آموزشی، ۹۰ میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی به ۲۳ منطقه آموزشی استان هرمزگان ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه اعزام این تجهیزات به هنرستان‌های هرمزگان گفت: این نخستین مرحله توزیع تجهیزات هنرستانی بین هنرستان‌های هرمزگان در سالجاری بوده که از محل اعتبارات ملی وزارت آموزش و پرورش تامین شده است.

وی بیان کرد: این تجهیزات بیشتر شامل کامپیوتر، چرخ خیاطی، تابلو برق صنعتی، موتور خودرو، ملزومات کارگاه مکانیک، میز نقشه کشی، صندلی کارگاهی و دیگر ملزومات هنرستانی بوده است که به بیش از ۱۰۰ هنرستان ارسال شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به اینکه تجهیزات ارسالی جدای از هنرستان‌های جوار صنایع بوده، اظهار کرد: تجهیزات ارسال شده بیشتر برای استفاده رشته‌های جدید آموزشی از جمله مکانیک، خیاطی و گرافیک بوده که بیشتر برای هنرستان‌های کم برخوردار و دولتی و براساس نیاز مناطق آموزشی و جمعیت دانش آموزشی توزیع شده است.

قویدل ابراز کرد: تجهیزات ارائه شده در راستای افزایش کیفیت آموزشی و توسعه عدالت آموزشی و همچنین با هدف شاداب تر کردن محیط یادگیری و یاددهی هنرجویان به مدارس استان اختصاص یافته است.

استان هرمزگان دارای ۲۷۲ هنرستان با احتساب هنرستان های جوار صنایع بوده که ۱۲ هنرستان آن غیر دولتی است؛ بیش از ۳۸ هزار هنرجو در این هنرستان ها مشغول به تحصیل هستند.

۲۸ هنرستان جدید جوار کارگاهی از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، به ظرفیت مجموعه هنرستان‌های استان هرمزگان اضافه شد که صنایع مربوط در آموزش هنرستانی با آموزش و پرورش همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان

دیگر اخبار آموزش و پرورش هرمزگان:

جشنواره ملی تئاتر درسی ایران: شور و نشاط دانش آموزان در کارناوال بزرگ میناب + تصاویر

۲۵ اثر راه یافته به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور معرفی شدند

نسل آینده، پای کار انتخابات: شور و اشتیاق دانش‌آموزان هرمزگانی در پویش نشان آزادی + تصاویر

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید