خبر فوری

توسعه کشت گیاهان دارویی در اولویت کاری جهادکشاورزی رودان است

عباس مویدی دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دراین راستا کمیته ای برای ترویج کاشت انواع گیاهان دارویی درسطح این شهرستان تشکیل شده است.
مدیرجهادکشاورزی رودان از توابع هرمزگان از جمله وظایف این کمیته افزایش تولید در واحد سطح و خرید تضمینی گیاهان دارویی تولیدی نام برد.
وی ، از ترویج کشت دانه های روغنی با محوریت کلزا و کنجید بعنوان دیگر برنامه های جهاد کشاورزی رودان نام برد و افزود: رتبه اول تولید دانه های روغنی در هرمزگان به این شهرستان اختصاص دارد.
مویدی در ادامه با تشریح فعالیت های جهادکشاورزی رودان بیان داشت: کارهای زیادی در زمینه بالابردن توان بهره برداران صورت گرفته که ازجمله آن می توان به اجرای آبیاری نوین و جایگزین کردن ارقام مرغوب با ارقام غیر تجاری اشاره کرد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است: شهرستان رودان در تولید بخشی ازمحصولات کشاورزی رتبه برتر این استان را دارد.
دراین اطلاعات وسعت زمینهای کشاورزی رودان حدود 45هزار هکتار با تولید سالانه 485 هزارتن محصول شامل 219هزارتن محصول زراعی و 266هزارتن محصول باغی ذکر شده است.
شهرستان 100هزارنفری رودان بعنوان یکی از چهار قطب کشاورزی هرمزگان در90کیلومتری شرق بندرعباس مرکزاین استان قرار دارد که شغل اکثریت ساکنان آن کشاورزی است.
6149/6048
خبرنگار : رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید