روستایی پرجمعیت در دل شهر بندرعباس / کودکانی که از نبود اماکن ورزشی حسرت می‌خورند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، مسکن مهر در دولت نهم و دهم جهت تامین مسکن نیازمندان طراحی شد و در این بین بسیاری از جوانان و اقشار کم‌درآمد جامعه صاحب خانه شدند و به گفته مسؤولان تاکنون 30 هزار و 771 واحد مسکن مهر در استان هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است.

این طرح برای بسیاری از مردم و طبقه پایین جامعه مبارک و خوش‌یمن بود و بسیاری از جوانان را به سوی ازدواج و زندگی مشترک ترغیب نمود.

انتظار می‌رفت وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم با عزمی راسخ‌تر این طرح را دنبال می‌کرد اما اجرای این طرح با انتقادات تندی از سوی مسؤولان دولت تدبیر و امید مواجه شد و چندین سال ادامه این طرح در حال توقف باقی ماند و شرکت‌های تعاونی طرف قرارداد را به تعطیلی کشاند.

شهرک پیامبر اعظم(ص) در بندرعباس مکانی است که در آن طرح مسکن مهر اجرا شد و به جرات می‌توان گفت جمعیت آن حتی از برخی شهرستان‌های هرمزگان نیز بیشتر است اما ساکنان آن با مشکلات عدیده‌ای مواجهند.

بسیاری از واحدهای شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس خالی از سکنه است و مالکان حاضر نیستند به منازل خود نقل مکان کنند و اجاره‌نشینی در مرکز شهر را ترجیح می‌دهند.

یکی از علت‌های عدم استقبال از شهرک پیامبر اعظم(ص) نبود امکانات در این منطقه است و متاسفانه هنوز بسیاری از مناطق این شهرک، فاقد امکانات رفاهی مانند فضای آموزشی، درمانی، ورزشی، فرهنگی و حتی برق‌رسانی است.

یکی از مشکلات عمده مسکن مهر ناهماهنگی میان شهرداری بندرعباس و اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان است که مردم را در زمینه دریافت پایان کار و وصول سند مالکیت سرگزدان کرده است.

البته شهرداری بندرعباس قبل از تحویل کامل این شهرک از سوی راه و شهرسازی هرمزگان به این ارگان با احداث ایستگاه شماره 10 آتش‌نشانی، ایجاد شهرداری ناحیه ویژه و چندین مراکز رفاهی دیگر حسن نیت خود را ثابت کرده که جای بسی تقدیر از مجموعه شهرداری است اما کماکان مردم در انتظار ایجاد فضاهای آموزشی و فرهنگی در این منتطقه هستند.

عدم برخورداری از فضای مناسب ورزشی، مردم شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس را رنج می‌دهد و هنوز کودکان و نوجوانان این منطقه همانند عهد قدیم به ورزش و سرگرمی مشغولند.

بخشی از مجتمع‌های مسکن مهر بندرعباس در شهرک پیامبر اعظم(ص) بر روی تپه ساخته شده است و هنوز برای جلوگیری از حوادث احتمالی در کنار گودال‌ها  و ساختمان‌ها حصار یا دیوارکشی نشده است و سالیانه شاهد سقوط خودروها از روی این تپه‌ها هستیم.

شهرک پیامبر اعظم(ص) به‌عنوان یک شهر تاریک مشهور است و پس غروب آفتاب و تاریکی هوا، تردد در این منطقه بسیار سخت و دشوار است و به یکی از دل‌مشغولی‌های ساکنان این شهرک مبدل شده است و اداره برق می‌بایست حرکتی را در این راستا آغاز نماید.

سایت گنو یکی از مشکل‌دارترین مناطق شهرک پیامبر اعظم(ص) است و این منطقه با استانداردهای یک شهرک فاصله‌های بسیار دارد که نیاز است از سوی مسؤولان در این باره تمهیداتی اندیشیده شود.

*آمادگی شهرداری بندرعباس جهت صدور پایان کار مسکن مهر

شهردار بندرعباس طی تماسی تلفنی به خبرنگار فارس در بندرعباس گفت: شرکت تعاونی‌های طرف قرارداد با متقاضیان می‌توانند جهت دریافت پایان کار به شهرداری مراجعه نمایند و این ارگان هرگونه همکاری را در زمینه تسریع در صدور پایان کار با آنان خواهد داشت.

عباس امینی‌زاده افزود: شهرداری بندرعباس با هدف کاستن مشکلات و مسائل مجموعه مسکن مهر در شهرک پیامبر اعظم(ص) در شمال غربی شهر بندرعباس، شهردار ویژه را برای این منظور در این منطقه منصوب کرده است.

وی اضافه کرد: یکى از علت‌هاى تاسیس شهردارى ناحیه ویژه، همکاری ویژه شهرداری در جهت انجام اقدامات عاجل برای ایجاد تحول و بهبود خدمات‌دهی به شهروندان در سطح ناحیه ویژه است.

*عدم صدور پایان کار ساختمان‌ها ساکنان شهرک را آزار می‌دهد

هادی یکی از ساکنان مسکن مهر به فارس گفت: مشکلات عمده‌ای خصوصا در زمینه فضای ورزشی در این منطقه وجود دارد و فرزندان ما فاقد هرگونه سرگرمی در این شهرک هستند.

وی افزود: یک زمین خاکی از سوی ساکنان منطقه در سایت گنو این شهرک تسریع شده است و سرگرمی کودکان همین زمین فوتبال خاکی است و حتی زیرساخت‌های ورزشی ما از یک روستا هم کمتر است.

محمد نیز در دیگر ساکن شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس به خبرنگار فارس گفت: روشنایی معابر، آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها، کمبود فضای آموزشی و درمانی، عدم صدور پایان کار ساختمان‌ها و بسیاری از مشکلات دیگر، ساکنان شهرک را آزار می‌دهد و عاجزانه از مسؤولان درخواست یاری می‌طلبیم. 

علی یکی از نوجوانان دانش‌آموز ساکن شهرک پیامبراعظم(ص) بندرعباس به نمایندگی از دیگر نوجوانان این منطقه به فارس گفت: علاقه بسیار شدیدی به ورزش‌های رزمی دارم اما سالن ورزشی در این شهرک وجود ندارد.

وی افزود: هر شب خواب می‌بینم قهرمان شدم و چندین بار تصمیم گرفتم به مرکز شهر بروم و در یکی از کلاس‌های ورزش رزمی ثبت نام کنم اما شرایط مالی خانواده و مسافت زیاد تا مرکز شهر اجازه نمی‌دهد و مجبورم به همراه دیگر دوستانم در همین زمین خاکی شهرک به فوتبال بپردازیم. البته به فوتبال ساحلی شبیه‌تر است.

*برای احداث 4 سالن ورزشی در بندرعباس اعتبار داریم

مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: از محل دو درصد نفت قرار است چهار سالن ورزشی در بندرعباس احداث شود که منوط بر واگذاری زمین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی است.

غلامعلی دانشور افزود: اداره کل ورزش و جوانان حاضر است یکی از سالن‌های ورزشی را در شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس احداث نماید و فقط کافی است جانمایی زمین از سوی مسکن مشخص تا همکاران دفتر فنی ما کار خود را آغاز نمایند.

وی افزود: دغدغه این اداره‌کل رشد و توسعه ورزش در تمامی استان به‌ویژه در مسکن مهر است چراکه مسکن مهر بندرعباس با این جمعیت عظیم نیازمند چندین فضای ورزشی است.

*اگر از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان تامین اعتبار شود زمین خواهیم داد

سرپرست مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان در گفت‌وگویی تلفنی به فارس گفت: همزمان با ایام دهه مبارک فجر 3500 واحد مسکن مهر در هرمزگان به بهره‌برداری می‌رسد که از این تعداد یک هزار و هشتصد و یک واحد نیز در قالب تعاونی در بندرعباس به بهره‌برداری می‌رسد.

عباس حریرنیا اضافه کرد: اگر اعتباری از سوی اداره‌کل ورزش و جوانان در زمینه تاسیس سالن ورزشی تامین شود راه و شهرسازی حاضر است زمینی را در محل شهرک پیامبر اعظم(ص) در اختیار قرار دهد.

وی افزود: راه و شهرسازی به‌دنبال توسعه فضای فرهنگی و ورزشی در شهرک‌های مسکن مهر است و از اینگونه اقدامات از سوی ارگان‌ها استقبال خواهد کرد و خود ما نیز در صدد توسعه اماکن رفاهی در شهرک پیامبراعظم(ص) هستیم و با توجه به بهره‌برداری از 3500 واحد مسکن مهر در دهه فجر با تاکید فرماندار بندرعباس، ادارات خدمات‌رسان موظف شدند نسبت به تکمیل زیرساخت‌ها سرعت ببخشند.

حریرنیا به دغدغه ساکنان شهرک پیامبر اعظم(ص) در زمینه تحصیل فرزندان‌شان گفت: در ابتدای سال تحصیلی 96-95 دو واحد آموزشی در شهرک پیامبر اعظم(ص) و مهرآوران افتتاح شد که بخشی از دغدغه ساکنان را مرتفع کرد.

وی عنوان کرد: عملیات احداث یک مجتمع خدماتی در شهرک پیامبر اعظم(ص) به پایان رسیده و در حال فراخوان جهت واگذاری به متقاضیان هستیم و یک واحد دیگر نیز در حال احداث است که بزودی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین از احداث مراکز بهداشتی و درمانی در این شهرک خبر داد و تصریح کرد: در این راستا یک مرکز بهداشت و یک پایگاه درمانی احداث شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید