سرمایه‌گذاری خارجی در البرز 20 برابر شده است

عبادالله کامکار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: به دنبال فرمان رهبری عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، طی سال جاری بخش مهمی از توان مدیریت ارشد استان البرز صرف امور اقتصادی و اجرای این سیاست‌ها شده است.

وی افزود: برگزاری منظم ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگروه‌های اقتصادی مانند کارگروه رفع موانع تولید، نشان دهنده عزم جدی مدیریت استان برای حل مشکلات اقتصادی و دست‌یابی به توسعه پایدار در این حوزه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز تصریح کرد: به طور قطع برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ما باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم که بخش مهمی از این ظرفیت‌ها مربوط به توان تولید داخلی است.

کامکار گفت: در حال حاضر دولت عزم جدی برای حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ در کشور داشته و با توجه به اینکه البرز یک استان صنعتی است، این حمایت‌ها به طور کامل ملموس است.

وی بیان داشت: یکی دیگر از ارکان اقتصاد مقاومتی این است که ما بتوانیم سرمایه‌گذاری خارجی جذب کرده و حضور سرمایه‌گذار خارجی را نیز مشروط به آوردن تکنولوژی کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز افزود: این سیاست در اولویت کاری مدیریت ارشد استان البرز قرار گرفت و شاهد دستاوردهای خوبی طی سه سال گذشته بودیم.

کامکار ادامه داد: در سال‌های پیش از تشکیل دولت تدبیر و امید، در مجموع 26 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان البرز جذب شده است.

وی گفت: این در حالی است که تنها طی سه سال اخیر 519 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان جذب شده که این رقم 20 برابر بیشتر از گذشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز اظهار داشت: نکته مهم این است که در زمان مذاکره و عقد قرارداد برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی، چند شرط اساسی داشتیم که مهمترین آن مربوط به ورود و جذب دانش و تکنولوژی نوین و روز دنیا بود.

کامکار افزود: تلاش برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان البرز به پایان نرسیده و با توجه به فضای ایجاد شده پس از برجام، ما با تقاضاهای متعددی در این حوزه روبه‌رو هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: به عنوان نمونه در حال حاضر سه گروه دیگر برای سرمایه‌گذاری در البرز آمادگی خود را اعلام کرده‌اند که در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز هستند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید