خبر فوری

فعالیت 10 اقامتگاه بوم گردی در هرمزگان

‌فائقه اتابک در گفت‌وگو با ایسنا، ‌افزود: از سال 1392 اقامتگاه‌های بوم گردی در کشورمان شکل قانونمند و منسجم به خود گرفتند و از اواخر سال 1394 در هرمزگان استقبال بسیار خوبی از راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها صورت گرفت.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 30 پروانه اقامتگاه بوم گردی در هرمزگان به‌غیراز اقامتگاه‌های جزیره قشم که شامل 70 اقامتگاه است، صادر کرده‌ایم که 10 اقامتگاه هم‌اکنون فعال هستند.

اتابک خاطرنشان کرد: ازآنجاکه اقامتگاه‌های بوم گردی از فرهنگ ما صیانت می‌کنند و زیبایی‌های فرهنگی را به گردشگران عرضه، میراث فرهنگی ما را حفظ و به صنایع‌دستی ما رونق می‌دهند، مصداق بارز توسعه پایدار و اقتصاد مقاومتی هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان اضافه کرد: گردشگری جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد مقاومتی دارد و به عقیده بنده بوم گردی در این حیطه از جایگاه ویژه‌تری برخوردار است.

وی تصریح کرد: بحث آموزش در خصوص اقامتگاه‌های بوم گردی از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به اینکه اقامتگاه‌های بوم گردی نو پا هستند، به درخواست متقاضیان و بهره‌برداران بوم گردی در جهت آشنایی بیشتر با ضوابط گردشگری دوره‌های آموزشی مختلف برای آن‌ها برگزار می‌شود.

اتابک در پایان عنوان کرد: امیدوارم ارگان‌های ذی‌ربط از گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های بوم گردی حمایت کنند تا شاهد رونق بیشتر این صنعت در استان هرمزگان باشیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید