هرمزگان رتبه اول تولید محصولات خارج از فصل کشور است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، سیدحسین حسینی بیان داشت: سطح زیر کشت محصولات خارج از فصل  در هرمزگان ۸۰هزار هکتار است که ازاین سطح ۵۲هزار هکتار آن به کشت سبزی وصیفی و مابقی گندم وکلزا اختصاص دارد.

حسینی افزود: پیش بینی می شود از سطح ۵۲هزار هکتاری سبزی وصیفی حدود ۱میلیون و۶۰۰هزار تن محصول تولید وروانه بازارهای هدف شود. هندوانه، بادمجان، سیب زمینی، گوجه، فلفل دلمه ای و پیاز از مهمترین محصولات خارج از فصل هرمزگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت پیاز امسال ۹هزارو ۳۰۰هکتار وفلفل ۳هزارو ۸۰۰هکتار است و پیش بینی می شود پیاز ۲۶۰هزار تن و فلفل ۸۵هزار تن تا پایان فصل برداشت، تولید شود.

حسینی اظهارداشت: محصولات تولیدشده علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به کشورهای آسیای میانه ، روسیه ، افغانستان ، اکراین و عراق صادر می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید