خبر فوری

هرمزگان رتبه اول تولید محصولات خارج از فصل کشور است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از جهادکشاورزی هرمزگان، سیدحسین حسینی بیان داشت: سطح زیر کشت محصولات خارج از فصل  در هرمزگان ۸۰هزار هکتار است که ازاین سطح ۵۲هزار هکتار آن به کشت سبزی وصیفی و مابقی گندم وکلزا اختصاص دارد.

حسینی افزود: پیش بینی می شود از سطح ۵۲هزار هکتاری سبزی وصیفی حدود ۱میلیون و۶۰۰هزار تن محصول تولید وروانه بازارهای هدف شود. هندوانه، بادمجان، سیب زمینی، گوجه، فلفل دلمه ای و پیاز از مهمترین محصولات خارج از فصل هرمزگان هستند.

وی خاطرنشان کرد: سطح زیرکشت پیاز امسال ۹هزارو ۳۰۰هکتار وفلفل ۳هزارو ۸۰۰هکتار است و پیش بینی می شود پیاز ۲۶۰هزار تن و فلفل ۸۵هزار تن تا پایان فصل برداشت، تولید شود.

حسینی اظهارداشت: محصولات تولیدشده علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور به کشورهای آسیای میانه ، روسیه ، افغانستان ، اکراین و عراق صادر می شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید