مرگ هفت هرمزگانی بر اثر ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته

هرمزبان – سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ هفت هرمزگانی دیگر در استان بر اثر ابتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: با احتساب این آمار، شمار فوتی های کرونا در استان به یک هزار و ۱۰۶ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فوتی ها از شهرستان بندرعباس و جاسک و شامل ۴ خانم و سه آقا بودند که مسن ترین آنها ۷۳ ساله و جوانترین آنها ۳۴ سال سن داشت.

وی، با اشاره به شیب تند ابتلا به کرونا در بیشتر مناطق هرمزگان، افزود: براساس آمارها، هفته گذشته هر سه دقیقه یک نفر در هرمزگان مبتلا به کرونا شدند که این آمار بسیار نگران کننده است.

دکتر نوروزیان شمار بستری های کرونا در استان را ۴۵۳ نفر اعلام کرد و بیان داشت: هم اکنون ۷۲ نفر از بستری ها در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر هستند که حال ۱۵ نفر از آنها وخیم گزارش شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان آخرین وضعیت رنگ بندی شهرستان های استان از نظر ابتلا و شیوع کرونا را به این شرح اعلام کرد: شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، بندرخمیر، پارسیان، قشم ، میناب، جزیره کیش و هرمز در وضعیت قرمز، بشاگرد، بستک، حاجی آباد و رودان در وضعیت نارنجی ، بوموسی و سیریک در وضعیت زرد هستند.

دکتر نوروزیان با اشاره به شیوع ویروس خطرناک کرونای هندی، گفت: این نوع ویروس از دو نوع قبلی آن بسیار خطرناک تر و سرایت پذیرتر می باشد و هم اکنون شرایط بسیار حساس و نگران کننده است و همه باید رعایت پروتکلهای بهداشتی را با جدیت انجام دهند .

این مقام مسوول ابراز داشت: با توجه به نگرانی ها در سطح کلان کشوری در خصوص ویروس کرونای هندی، تصمیم های خوبی در سطح کشور اتخاذ شده و محدودیت هایی نیز لحاظ شده است، اما این محدودیت ها به تنهایی کافی نبوده و همه ما باید خطر را جدی گرفته و برای حفظ جان خود و عزیزانمان پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنیم تا بتوانیم از این مرحله سخت گذر نماییم.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

براساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۴۰ میلیون نفر را در دنیا به طور قطعی مبتلا کرده و حدود سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است. بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

نوع جدید کرونا در هند بی‌ ۱.۶۱۷ است که تاکنون دو بار جهش یافته است. این ویروس اولین بار سال گذشته توسط یک دانشمند هندی کشف شد و دولت هند روز دوشنبه هفته گذشته اطلاعات بیشتری در مورد آن در اختیار سازمان جهانی بهداشت گذاشت.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۷۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۹ هزار و ۱۲۰ نفر رسید. پنج هزار و ۱۵۶ بیمار بدحال نیز در آی سی یو بستری هستند.

در این مدت ۱۸ هزار و ۲۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که ۲ هزار و ۹۱۲ نفر آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در سطح کشور به ۲ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۹ نفر رسید.

منبع: ایرنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید