خبر فوری

نعیمی‌پور: نباید کاندیدایی معرفی کنیم که سابقه محکومیت دارد/ اگر مردم دوباره به "گفتمان مذاکره" رأی بدهند…

زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب از تمنّای زنان اردوگاه چپ برای پذیرش “پست معاون اولی” در دولت احتمالی اصلاح‌طلب یا اعتدالی آینده سخن گفته است!

پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان – «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

رؤیای ناتمام ابطحی

اگر مردم دوباره به “گفتمان مذاکره” رأی بدهند…

نعیمی‌پور: نباید کاندیدایی معرفی کنیم که سابقه محکومیت دارد/ اگر مردم دوباره به "گفتمان مذاکره" رأی بدهند...

محمدعلی ابطحی، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در بخشی از یک مصاحبه که خبرگزاری ایلنا آنرا منتشر کرد پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفته است:

“در ذهنیت جامعه حداقل این وجود دارد که معیشت مردمی که زیر فشار هستند، با این مذاکره (اشاره به مذاکرات اخیر برجام در وین) بی‌ارتباط نیست.”

او می‌افزاید: شاید مذاکرات برگ برنده‌ای است که برای انتخابات آینده در دست اصلاح‌طلبان باشد چرا که هیچ وقت با مذاکرات مخالفتی نداشتند و تشویق می‌کردند؛  در برابرشان جبهه اصولگرایان قرار دارند که حتی غیر تندروهای‌شان هم در این ماجرا دچار یک بحرانی هستند، چرا که اگر از مذاکرات حمایت کنند این لشکری که ۱۰ سال است آن‌ها را علیه مذاکرات بسیج می‌کنند و بدنه رای‌شان را تشکیل می‌دهند را از خودشان دور می‌کنند و ریزش رأی برای‌شان خواهد داشت.[۱]

*باید به این نکته دقت شود که ارتباط مذاکره با معیشت و دوگانه “چرخ سانتریفیوژ و چرخ زندگی”! نه خواسته و ذهنیت مردم و که خواسته و ذهنیت چند پیرمرد بازنشسته در ستاد هسته سخت اصلاحات و اعتدال است.

ذهنیتی که اگر از بام تا شام در گوش افکار عمومی زمزمه شود و پادتن‌های آن از سوی خواص و رسانه‌های دلسوز کشور ترشح نشود؛ به حرف ابطحی منتج می‌شود و فضای غالب ذهنی مردم را در دست می‌گیرد!

البته در اینجا بایستی انتظار این بیداری را از قاطبه مردم عزیز ایران داشت که پس از ۸ سال عبرت مذاکره و دستاورد “تقریبا هیچ” آن که به گرانی‌ها و مشکلات امروزین کشور رسیده؛ رأی خود را حفاظت کنند و با یک “رأی خوب” در انتخابات ۱۴۰۰؛ گفتمان صاحب کارنامه جهادی و مقاومتی را برگزینند.

اشاره ابطحی به اینکه شاید مذاکرات وین برگ برنده اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده باشد نیز عبرت و تأملی است که حتما بایستی مد نظر مردم و خواص کشور باشد تا تجربه تلخ پیروزی گفتمان اعوجاجی “چرخ سانتریفیوژ و چرخ زندگی”! مجددا برای مردم تکرار نشود.

***

زنان اصلاح‌طلب به دنبال صید پست “معاون اولی”!

نعیمی‌پور: نباید کاندیدایی معرفی کنیم که سابقه محکومیت دارد/ اگر مردم دوباره به "گفتمان مذاکره" رأی بدهند...

زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب در اظهاراتی پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری دولت سیزدهم و بحث ریاست‌جمهوری زنان با بیان اینکه ما معتقدیم باید سد ورود زنان به انتخابات ریاست جمهوری، شکسته شود و ما در مرحله ثبت نام باقی نمانیم، گفته است: ما به تأیید صلاحیت بانوان توسط شورای نگهبان خوش‌بین نیستیم اما معتقدیم که عدم خوش‌بینی ما نباید مانع از فعالیتمان شود. انتخاب یک زن به عنوان رئیس جمهور یک فرآیند تدریجی است که نیازمند برداشتن گام‌های مصمم با برنامه در طی زمانی طولانی است. بنابراین اولین گام که ثبت نام است توسط مرحومه خانم طالقانی برداشته شده است و این سد شکسته شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، او همچنین اظهار می‌کند: تلاش ما بر این است که از کاندیداهای ریاست جمهوری بخواهیم که موضع خود را در ارتباط با بحث زنان در برنامه‌های آتی خود مطرح کنند و تأکید ما بر انتخاب معاون اولی از بین خانم‌ها و بهره‌مندی از نیروی مدیریتی زنان در سطوح بالا و استانداری‌ها و معاونت‌های ریاست جمهوری است و به جد می‌خواهیم که این یکی از شاخص‌ها و معیارهای تأیید کاندیدای اصلح و برتر در جبهه اصلاحات ایران باشد.[۲]

*در بحث ادعای ریاست‌جمهوری میان بانوان معمّر اصلاح‌طلب؛ دانستن این نکته ضروریست که ما عملا در حال تماشای یک نمایش هستیم…

نمایشی که جریانات مربوط به انتخاب شهردار تهران از سوی شورای شهر اصلاح‌طلبان در دوره اخیر پشت پرده آنرا برملا کرد و نشان داد که زنان ستادی اصلاح‌طلب در بزنگاه‌های مهم هیچ داعیه‌ای حتی برای شهرداری تهران هم ندارند و فقط بعنوان مجلس‌آرایی سیاسی و تسهیل فرایندهای مد نظر مردان هسته سخت اصلاحات است که بحث ریاست‌جمهوری زنان را مطرح می‌کنند.

در عین حال اما هدف این نمایش بر آنچه که خانم شجاعی گفته منطبق است و زنان معمّر اصلاح‌طلب هیچ بدشان نمی‌آید که بتوانند در یک دولت احتمالی اصلاح‌طلب یا اعتدالی با پیشنهاد “پست معاون اولی” مواجه شوند.

این در حالیست که پست معاون‌اولی یکی از سخت‌ترین مشاغل در قوه اجرایی است.

***

نعیمی‌پور: نباید کاندیدایی معرفی کنیم که سابقه محکومیت دارد

نعیمی‌پور: نباید کاندیدایی معرفی کنیم که سابقه محکومیت دارد/ اگر مردم دوباره به "گفتمان مذاکره" رأی بدهند...

محمد نعیمی پور، فعال اصلاح‌طلب و همان رجلی که گفته بود روحانی حتی اگر نخواهد هم اصلاح طلبان از او حمایت می کنند در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ گفته است:

“معتقدم این انتخابات نباید تبدیل به یک منازعه سیاسی شود. به همین دلیل کاندیداهای مورد نظر اصلاح طلبان باید کسانی باشند که رد کردن شان به این سادگی ها نباشد. «به این سادگی»  یعنی ما نباید کاندیدایی معرفی کنیم که سابقه محکومیت دارد. اصلاح طلبان به طور قهری نظارت استصوابی را در پیش راه خود دارند اما به نظرم منطق سیاسی در شرایط حاضر ایجاب می کند که افرادی را که دلیلی برای ردّ صلاحیت‌شان وجود ندارد، مدنظر قرار دهیم.”[۳]

*صحبت‌های نعیمی‌پور در حالی است که اصلاح‌طلبان در پررنگ‌ترین فعالیت‌های خود طی هفته‌های اخیر از کاندیداتوری رجالی مثل مصطفی تاجزاده حرف می‌زنند که سابقه محکومیت دارد.

و یا ایضا سراغ کسی مثل محمدجواد ظریف رفته‌اند که نه تنها کارنامه خوبی ندارد و در بحث “جیسون رضائیان” مورد سؤالات جدی قرار دارد بلکه به اذعان شخص رهبر انقلاب نیز در ایام مذاکرات از خطوط قرمز کشور عبور کرده است.

لذاست که ما نمی‌دانیم جای عقلانیتی که نعیمی‌پور بدان اشاره کرده در این روزهای جبهه اصلاحات کجاست!؟

از طرفی باید توجه داشت که عمده رجال جریان چپ در فتنه سال ۸۸ دچار محکومیت شدند و این مسئله تقصیر مردم و شورای نگهبان نیست که چپ‌ها خود به دست خود کاری کردند که برخی صلاحیت‌ها را تا همیشه از دست دادند.

در این میان البته مسئله مهمتری نیز در جریان است و آن عزم ستاد جریان چپ برای “تحریم خاموش انتخابات” و امتناع از حضور رسمی به بهانه ردّ صلاحیت نامزد یا نامزدان این جریان است. لذاست که در کنار صحبت‌های دوپهلوی امثال نعیمی‌پور بایستی متوجه هدف اصلی رجال اصلاحات که مورد تأکید رهبران این جریان خاص سیاسی هم قرار گرفته است، بود! [۴]

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1066905

2_https://etemadonline.com/content/479258

3_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1506273

4_mshrgh.ir/1204446

منبع: مشرق نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید