خبر فوری

گازرسانی به شهرک‌های صنعتی جزو انتظارات هرمزگان است

هرمزبان –استاندار هرمزگان، با بیان اینکه گاز یکی از چالش‌های استان است، گفت: شرایط آب و هوایی هرمزگان، باعث شده است که اصل نیاز گازی استان در بحث صنعت باشد بنابراین تسریع در گازرسانی به شهرک‌های صنعتی جزو انتظارات است.

مهدی دوستی ظهر امروز (سیزدهم مهرماه) در نشست با محمد چگنی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، اظهار کرد: خوشبختانه عملکرد دولت سیزدهم در صنعت نفت، روشن و قابل دفاع است، چنانچه ۹۰۵ هزار بشکه ظرفیت پالایشی جدید در استان هرمزگان در حال ایجاد است که از اقدامات دولت سیزدهم است‌.

وی افزود: گازرسانی به کیش که سال‌ها مانده بود و موجب ایجاد بستری فسادزا شده بود در دولت سیزدهم انجام شد و گازرسانی به بندرلنگه، میناب، حاجی‌آباد و بستک نیز در این دولت آغاز شد.

دوستی افزایش ظرفیت تولید شرکت فلات قاره، طرح بهبود کیفیت تولیدات شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۲.۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری و اکتشافات جدید گازی را از دیگر دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و گفت: ۷۸ ساختار گازی در استان هرمزگان شناسایی شده که بخشی از آن‌ها به گاز رسیده است اما در بحث اکتشافات با محیط‌زیست چالش داریم و باید چالش‌ها با محیط‌زیست حل شود.

استاندار هرمزگان، با بیان اینکه گاز یکی از چالش‌های استان است، گفت: شرایط آب و هوایی هرمزگان، باعث شده است که اصل نیاز گازی استان در بحث صنعت باشد بنابراین تسریع در گازرسانی به شهرک‌های صنعتی جزو انتظارات است، ضمن اینکه ما در غرب استان معادن گچ قابل توجهی داریم که اگر گاز به آن‌ها برسد با توجه به احداث بندر تخصصی منابع معدنی می‌توانیم بازار گچ را از عمانی‌ها بازپس بگیریم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، عنوان‌ کرد: استان در بحث ریگلاتورها، نیز مشکل دارد، چرا که در مناطقی گازکشی شده است اما هنوز به خانه‌ها نرسیده و اگر در این مهم نیز مساعدت شود امر گازرسانی رشد بالایی خواهد داشت.

دوستی با اشاره به الزام مردم برای ثبت‌نام در سامانه سدف جهت دریافت گاز مایع، گفت: این طرح یکی از بسترهای قاچاق سوخت را از بین می‌برد چرا که پیش از این گلخانه‌ها سهمیه گازوئیل دریافت کرده و آن را در بازار آزاد می‌فروختند و نیاز خود را از گاز مایع برطرف می‌کردند که با سامانه سدف این بستر از بین رفته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید