خبر فوری

هفت روستای هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

هرمزبان –استاندار هرمزگان از اتصال هفت روستای این استان به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: ایجاد امکان اتصال این روستاها با اجرای ۲۴۰ میلیارد ریال طرح جدید در روستاهای کمتر برخوردار انجام شده است.

مهدی دوستی ظهر پنجشنبه (سیزدهم مهرماه) با اشاره به تلاش دولت جهت برخورداری روستاهای استان از امکان اتصال به شبکه اینترنت، افزود: درمار، گهردو، کلیبی، بیدوبیه و حاجی‌آباد، چاه میر و چاه گز هفت روستایی هستند که به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی ادامه داد: روستای درمار از توابع شهرستان بشاگرد و روستای حاجی آباد از توابع شهرستان میناب هر کدام با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط شرکت ایرانسل به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

استاندار هرمزگان عنوان‌کرد: روستای گُهَردو از توابع شهرستان سیریک با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، روستای کلیبی از توابع میناب با ۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، روستای بیدوییه کجین، چاه میر و چاه گز از توابع حاجی آباد با ۱۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط شرکت مخابرات از امکان اتصال به شبکه اینترنت برخوردار شدند.

دوستی خاطرنشان‌کرد: به استناد گزارش واصله از سازمان تنظیم مقررات، تا ۱۰ روز آینده طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرهای بندرجاسک و سیریک نیز آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش دولت جهت توسعه عدالت اجتماعی، زیرساختی و ارتباطی، اظهار کرد: از بدو آغاز به کار دولت سیزدهم، روستاهای بسیاری در استان هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

گفتنی است؛ استان هرمزگان دارای یکهزار و ۷۱۲ روستا و آبادی دارای سکنه است و از این تعداد روستا، یکهزار و ۳۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید