حجت الاسلام سهرابی: پیشکسوتان قرآنی از سرمایه‌ های جامعه هستند

هرمزبان – حجت الاسلام مفید سهرابی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: پیشکسوتان قرآنی از سرمایه‌ های جامعه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الاسلام مفید سهرابی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه دوم و به مناسبت هفته قرآت و عترت در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان گفت: گسترش فرهنگ قرآن در جامعه برای ازبین بردن آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه امروزی لازم وضروری است.

وی اضافه کرد: عدم نوآوری و خلاقیت در فعالیت ‌های قرآنی وموسسات از مشکلات موجود است.روش تدریس و آموزش در جامعه ما سنتی است و نوآوری در آن دیده نمی‌ شود.

حجت الاسلام سهرابی گفت: پیشکسوتان قرآنی از سرمایه‌ های جامعه هستند و ما به وجود این افراد افتخار و مباهات می‌ کنیم؛ در حوزه قرآنی باید فعالیت ‌های ماندگاری را انجام دهیم.

وی افزود: موانع و مشکلاتی سر راه فعالیت ‌های قرآنی وجود دارد ولی هرگز نباید دلسرد و ناامیدشویم، جامعه ما یک جامعه قرآنی است و ضرورت دارد که زندگی ما هم قرآن محور شود و تربیت جامعه نیز تربیت قرآنی باشد. وقرآن کریم باید در زندگی ما جاری و ساری باشد و عقب‌ ماندگی ‌هایمان را از طریق عمل به دستورات قرآن کریم جبران کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: باید دید امروز زندگی و جامعه ما چقدر با قرآن و سنت پیامبر هماهنگ است و به دستورات قرآن جامه عمل می پوشانیم؟ باید از قرآن کریم به‌ عنوان سرمایه ‌ای الهی در راستای حذف تمام بیماری  های روحی و ناهنجاری های درونی و بیرونی ازجمله ریا و دورویی، کینه و رعایت حلال و حرام استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: نباید تنها به خواندن و تدریس کردن قرآن کریم دلخوش بود؛ درک مفاهیم و تدبر در قرآن برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است و سبک زندگی قرآنی باید در جامعه جاری و ساری شود.

حجت الاسلام سهرابی گفت: در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، زمانی می‌ توانیم بگویم موفق عمل کرده ‌ایم که آثار قرآن کریم در کسب و کار و رفتار و مدیریت جامعه نمود پیدا کند. به نظر می‌ رسد از قرآن کریم به ‌عنوان سرمایه بزرگ انسان ‌ساز به خوبی استفاده نشده تا جامعه ما را به سعادت و کمال برساند و دوری از مفاهیم و آموزه‌ های بلند قرآنی را روز به روز شاهدیم.

وی اضافه کرد: اگر آموزش، اقتصاد و جامعه ما قرآنی بود شاهد وقوع مشکلات جامعه نبودیم بنابراین مدیران و مسئولان نخستین کسانی هستند که باید به آموزش قرآن کریم اهتمام ورزند. ۴۴ سال از انقلاب اسلامی گذشت و باید دید چقدر از این فرصت برای ترویج فعالیت ‌های قرآنی استفاده کرده ‌ایم؟ در حالیکه به نظر می‌ رسد هنوز استفاده مطلوب و آرمانی نشده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میناب گفت: درخصوص موانع و مشکلات درحوزه فعالت های قرآنی نیاز است در برخی موارد متولیان امر در کشور برای رفع مشکلات مسائل قرآنی تصمیم اساسی بگیرند، و باید سعی شود جامعه را به تراز قرآنی رساند. انتظار می‌ رود پیشکسوتان قرآنی فعال تر عمل کنند. مسئولان امر موانع را رفع و آسیب‌ ها شناسایی شود تا بتوانیم تصمیم درستی در حوزه قرآنی بگیریم و برنامه ‌ریزی موثری داشته باشیم.

وی با گلایه از پراکندگی فعالیت ‌های قرآنی و عدم هماهنگی فعالان قرآنی برای انجام دوره های مختلف تربیت مربی و مهارت افزایی قرآن کریم اضافه کرد: نظم خاصی برای فعالیت ‌های قرآنی وجود ندارد که این امر غلط است و باید متولیان جهت انسجام برنامه های قرآنی اقدام کنند و دارالقرآن ها و موسسات و خانه های قرآنی بهترین مجریان برای این امر هستند.

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: عدم نوآوری و خلاقیت در فعالیت‌ های قرآنی نیز از مشکلات موجود است، روش تدریس و آموزش در جامعه ما سنتی است و نوآوری در آن دیده نمی ‌شود. جوان باید نشاط دینی پیدا کند و برای رسیدن به این مهم باید از شیوه‌ های نوین تعلیم قرآنی استفاده شود.

وی افزود: توجه جدی به فعالیت ‌های قرآنی از طرف مردم و مسئولین و ورود خیرین به فعالیت ‌های قرآنی نیاز اساسی برای رونق بخشی به این امر مهم است و تشکیل گروه های متعدد در فضای مجازی، استفاده از ظرفیت رسانه‌ های جمعی و استفاده از فضاهای مذهبی و مساجد متعدد به ‌عنوان یک ظرفیت موثر در ترویج فرهنگ قرآنی باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید