تکمیل پروازهای فرودگاه شهرکرد تا نیمه دوم شهریور

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد، قاسم سلیمانی دشتکی ظهر امروز در ستاد هماهنگی امور اقتصادی و سرمایه‌گذاری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: منابع مالی برای سرمایه‌گذاری کم است.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های سرمایه‌گذاری به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شوند و شامل خصوصی و نیمه‌دولتی هستند، افزود: در نشستی که با مدیرعامل شرکت هما برگزار شد تصمیم گرفته شد تا نیمه دوم شهریورماه پروازهای فرودگاه چهارمحال و بختیاری تکمیل شوند، به‌گونه‌ای که روزانه پرواز داشته باشیم، همچنین مقرر شد برقراری پروازهای کیش، قشم و کویت نیز بررسی شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مسؤولان استانی باید پیگیری‌های لازم را انجام دهند و اگر مدیری در جذب سرمایه‌گذار تلاش نکند آن‌ها در جایی که شرایط راحت‌تر است سرمایه‌گذاری خواهند کرد، ادامه داد: پیگیری‌ها باید ساماندهی داشته باشند و بروکراسی اداری و استعلام بی‌مورد باید حذف شود، ضرورتی ندارد سازمان‌هایی که درگیر صدور مجوز نیستند نیز وارد کار شوند.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه باید پیگیر سرمایه‌گذاری بنیادهایی باشیم که نتیجه‌بخش هستند، اضافه کرد: در بحث دهکده المپیک سرمایه‌گذار با پول خود مجوزهای لازم را گرفته اما هنوز بعد از چهار سال به دنبال تغییر کاربری است که این یک اشکال است.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از دلایل بالا بودن نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری همین است که اخذ یک مجوز چهار سال به طول می‌انجامد، همچنین نداشتن صنایع بسته‌بندی و تبدیلی از دیگر مشکلات این استان است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اجرای طرح آسمان بنیاد برکت جای کار زیادی در استان دارد، عنوان داشت: در حاشیه زاینده‌رود گردو و بادام به دلیل نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی حتی به کشور هند نیز پیش‌فروش می‌شود لذا باید بنیاد برکت کمک کند تا در این مناطق صنایع بسته‌بندی ایجاد شود.

سلیمانی دشتکی خاطرنشان کرد: مجموعه‌ای از استانداری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد کشاورزی چهارچوبی برای همکاری بیشتر با بنیاد برکت تعریف کنند.

وی اضافه کرد: هدف راه‌اندازی و سرعت کار است، در برخی از رسانه‌ها عنوان می‌شود که استاندار اعلام کرده برخی از مدیران ضعیف عمل می‌کنند، رسانه‌ها باید مسائل را عمیق‌تر ببینند و سریع اظهارنظر نکنند چراکه این مسئله باعث تضعیف مدیران می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ظرف دو هفته آینده آب منطقه‌ای، راه و شهرسازی و منابع طبیعی و آبخیزداری این استان استعلامات لازم برای طرح سنگ‌شکن آهک هیدراته را انجام دهند، تأکید کرد: همچنین ظرف 10 روز آینده باید محل احداث کارخانه اوره آمونیاک جانمایی شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید