اقتصاد مقاومتی در حوزه دارو، محور اصلی همایش ملی روز داروسازی ایران

پیام پیمانی، دبیر علمی همایش ملی روز داروسازی ایران در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس اظهار داشت: جامعه داروسازی کشورمان، به فراخور تقاضایی که در نظام سلامت وجود دارد، نقش‌های مختلفی برعهده دارد  و روز داروساز، فرصتی است برای توجه بیشتر به ساز و کارهایی که می تواند دستاوردهای داروسازان را تقویت کند و کمبود‌ها و نقص‌ها را برطرف سازد.

وی ادامه داد: داروسازان، در تک تک بندهای ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص سیاست‌های کلی سلامت، موثر هستند و می توانند نقش قابل توجهی در تحقق آن داشته باشند و اینکه واقعا تا چه میزان از پتانسیل آن‌ها بهره برداری شود، به توانایی دولتمردان باز می گردد.

دبیر علمی همایش ملی روز داروسازی ایران افزود: هرروز شاهد نوآوری‌ها و دستاوردهای جدید در جهان داروسازی هستیم و داروسازان کشورمان نیز همپای دنیا در تلاش هستند فاصله میان دانش و صنعت را کاهش داده و از این طریق بستر علمی لازم برای عرضه داروهای جدید با تکنولوژی بالادرصنایع داروسازی را فراهم سازند.

به گفته وی، نقش داروسازان در تحقق اقتصاد مقاومتی، موضوعی است که همه صاحبنظران عرصه‌های مختلف بر آن اذعان دارند و دقیقا به همین منظور نیز در همایش ملی روز داروسازی ایران که از روز اول تا سوم شهریور ماه برگزار می شود، تلاش مضاعفی صورت گرفته تا دیدگاه‌های کارشناسان مختلف نسبت به این موضوع و راهکارهای توسعه آن تبیین و تشریح شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر عرصه تولید علم و دانش و همچنین صنایع داروسازی که انصافا نقش داروسازان، بسیار ملموس و سرنوشت ساز بوده است، داروسازان در بطن جامعه نیز نقش حائز اهمیتی برعهده دارند که متاسفانه در کشور ما به این موضوع چندان توجه نشده و ضروری است در این خصوص روشنگری بیشتری صورت پذیرد و خوشبختانه این رویکرد در جزء محورهای اصلی همایش ملی روز داروسازی ایران قرار گرفته است.

پیمانی، لزوم استانداردسازی و نهادینه سازی اخلاق کسب و کار در حوزه دارو، الزامات اشتغال داروسازان،مدیریت کیفیت در زنجیره دارو، چالش‌های اقتصاد دارو، نوآوری‌های تکنولوژیک، اقتصاد دارو در شرایط رقابتی و اپیمیولوژی دارویی را از دیگر محورهای همایش ملی روز داروسازی ایران برشمرد.

گفتنی است همایش ملی روز داروسازی ایران از روز اول شهریور ماه به مدت سه روز در سالن همایش‌های پژوهشکده نیرو برگزار می‌شود و دست اندرکاران این حوزه الزامات اولیه برای توسعه رشد داروسازی کشور را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید