خبر فوری
مجتبی قهرمانی

مجتبی قهرمانی: رفع تصرف ‌زمین‌های ملی قشم به ارزش ‌۶۵۳ میلیارد ریال

هرمزبان –رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف از زمین‌های ملی قشم به ارزش ۶۵۳ میلیارد و ۷۶۱ میلیون ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  به نقل ازخبرگزاری فارس ، مجتبی قهرمانی اظهار داشت: زمین‌های رفع تصرف شده شامل 9 قطعه از زمین‌های ملی و دولتی به مساحت 172 هزار و 694 مترمربع در مناطق مختلف جزیره قشم است.

وی با اشاره به تخریب مستحدثات غیرمجاز در این اراضی خاطرنشان کرد: این ساخت و سازهای غیرقانونی شامل دیوارچینی، پی سنگی و سد و بند خاکی بود که در شهرهای درگهان و سوزا و روستاهای طولا، تورگان، گیاهدان و تنبان قرار داشت.

رئیس کل دادگستری هرمزگان ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را 653 میلیارد و 761 میلیون ریال ذکر کرد و افزود: این رفع تصرفات پس از سپری شدن مراحل قانونی و انجام استعلامات مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قشم و توسط یگان حفاظت از اراضی ملی و دولتی سازمان منطقه آزاد با همکاری فراجا طی یک ماه اخیر به مرحله اجرا درآمده است.

این مقام قضایی در ادامه تصریح کرد: پرونده‌هایی که در ارتباط با تصرفات غیرقانونی اراضی ملی و دولتی در مراجع قضایی استان هرمزگان تشکیل و مطرح می‌شود با جدیت و سرعت رسیدگی می‌شوند و این موضوع به صورت ویژه در دستورکار دادگستری استان قرار دارد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: مشارکت و هم افزایی همه دستگاه‌ها و اطلاع‌رسانی مردمی امکان برخورد سریع و به موقع با متصرفان غیرقانونی و جلوگیری از تعدی به اراضی ملی و عرصه‌های طبیعی را فراهم می‌سازد و به همین منظور دستگاه قضایی استان هرمزگان به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌ها در این خصوص است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید