خبر فوری

حجت الاسلام سالاری : امروز اربعین به یک رسانه جهانی تبدیل شده است

هرمزبان – خطیب موقت جمعه بندرعباس گفت: اربعین تجدید میثاق با امام حسین(ع) است و پیاده روی در این روز تاریخی بیاد هتک حرمتی است که به اولاد پیامبر اسلام (ص) شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت الاسلام سالاری در خطبه‌های امروز نماز جمعه بندرعباس افزود: در روایات مختلف بر زیارت اربعین تاکید شده است. اربعین پیام‌های مختلفی دارد و ایستادگی بر حق و پایمردی از جمله این پیام‌هاست.

خطیب موقت جمعه بندرعباس تصریح کرد: معنای اربعین این است که در مسیر اسلام ناب محمدی حرکت کنیم. امروز اربعین در رسانه‌های دشمنان منعکس نمی‌شود و آن‌ها اجازه نمی‌دهد حرف و مکتب ما به دنیا مخابره شود، اما با وجود این، امروز اربعین به یک رسانه جهانی تبدیل شده است.

سالاری از موکب دارانی که در عراق به مردم خدمت می‌کنند قدردانی کرد.

وی در ادامه تقوای اقتصادی را یکی از شئون تقوا عنوان و اضافه کرد: بانکداری اسلامی یکی از دغدغه‌های رهبر انقلاب است. رهبر معظم انقلاب بر اصلاح برخی قوانین ناقص بانکی و اجرای بانکداری غیرربوی تاکید دارند.

حجت الاسلام سالاری تصریح کرد: امروز در این جنگ همه‌جانبه دشمن سفره مردم را نشانه گرفته است و رهبر معظم انقلاب در جلسه با دولتمردان با قدردانی از تلاش‌های آن ها، خواهان رفع مشکلات معیشتی مردم شدند.

خطیب موقت جمعه بندرعباس بیان کرد: در این دولت و در استان هرمزگان اقدامات مهمی رقم خورده است و طرح‌های هفته دولت در هرمزگان نسبت به سال‌های قبل افزایش بسیار قابل توجهی داشته است.

حجت الاسلام سالاری ادامه داد: رهبر انقلاب عضویت ایران در ائتلاف‌های مختلف را ناشی از قدرت جمهوری اسلامی ایران دانستند و فرمودند که درس عضویت در این ائتلاف‌ها این است که هرچه در مقابل دشمن قوی‌تر باشیم، موفق‌تر خواهیم بود.

خطیب موقت جمعه بندرعباس افزود: امروز آمریکایی‌ها ناوهای خود را در خلیج فارس قرار داده اند و با این کار صورت خود را برای سیلی ما آماده کرده اند.

سالاری با اشاره به در پیش بودن روز بهورز گفت: گرچه بلای همه‌گیری کرونا تمام شد، اما اهمیت ما به قشر محترم بهورز نباید کمرنگ شود.

وی با اشاره به روز تعاون و تاکید بر احیاء تعاونی‌ها عنوان کرد: سهم تعاونی در هرمزگان پایین است و این سهم در حالیکه باید ۵۰ درصد باشد، اما حدود چهار درصد است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید