خبر فوری

هرمزگان درجشن میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) سرشار از شور وشادمانی شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان،عاشقان و شیفتگان آل الله در هرمزگان با آذین بندی و چراغانی کردن کوچه، خیابان و معابر عمومی و برپایی آئین های جشن و سرور، خجسته میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، روز دختر و آغاز دهه کرامت را گرامی داشتند.
مردم با پخش شیرینی و نذری این عید بزرگ را به یکدیگر تبریک گفتند و با شرکت در آئین های مدیحه سرایی و مولودی خوانی از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله، عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، ابراز کردند.
همزمان با سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر، دختران به دیدار بزرگترهای فامیل و خاندان بویژه پدربزرگ و مادر بزرگ ها رفتند و بر دستان سخاوتمند و بخشنده آنان بوسه مهر و عاطفه زدند و از آنان خواستند دعای پر خیر و برکتشان هماره بدرقه راهشان باشد.
حضرت فاطمه معصومه (س) یکم ذیقعده سال 173 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در خاندانی که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت.
نام شریف ایشان فاطمه و مشهورترین لقب آن حضرت، ‘معصومه’ است. پدر بزرگوارش امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر (ع) و مادر مکرمه اش حضرت نجمه خاتون (س) است.
دیری نپایید که در همان سنین کودکی با مصیبت شهادت پدر گرامیشان، حضرت امام موسی کاظم (ع) که در شهر بغداد در حبس هارون بود، مواجه شد و از آن پس تحت مراقبت و تربیت برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا (ع) قرار گرفت.
در سال 200 هجری قمری در پی اصرار و تهدید مأمون عباسی، سفر تبعیدگونه حضرت امام رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون این که کسی از بستگان و اهل بیت خود را همراه ببرند، راهی خراسان شدند.
یک سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و ابلاغ پیام ولایت به همراه عده ای از برادران و برادرزادگان به سمت خراسان حرکت کرد و در هر شهر و محل مورد استقبال مردم قرار می گرفت.
آن حضرت همچون عمه بزرگوارشان حضرت زینب (س) پیام مظلومیت و غربت برادر گرامیشان را به مردم مؤمن و مسلمان می رساند و مخالفت خود و اهل بیت (ع) با حکومت حیله گر بنی عباس را اظهار می کرد.
حضرت معصومه (س) پس از پشت سر گذاشتن رنج و مصائب بسیاری در روز 23 ربیع الاول سال 201 هجری قمری وارد شهر مقدس قم شد و به مدت 17 روز در این شهر زندگی کرد و در این مدت همواره مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار یکتا بود.
محل عبادت حضرت فاطمه معصومه (س) در مدرسه سِتّیه به نام «بیت النور» است و هم اکنون محل زیارت ارادتمندان آن بانوی بزرگوار می باشد.
حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضایل و مقامات بسیاری است. امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است و برای امیرمؤمنان حرمی است و آن کوفه است.
بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه تای آن ها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آن جا رحلت می کند که با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید