میزان صادرات محصولات صنایع معدنی در خرداد ۱۴۰۰

میزان صادرات محصولات زنجیره معدن و صنایع معدنی در خرداد ۱۴۰۰، به حدود ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان، ایران در ماه خرداد امسال، یک میلیارد و ۲۸۹ میلیون دلار انواع محصولات زنجیره معدن و صنایع معدنی به خارج صادر کرد.

از میزان ارزی حاصل شده در زنجیره معدن و صنایع معدنی، ۶۵.۹ درصد شمش فولاد و محصولات فولادی، ۱۱.۶ درصد زنجیره مس، ۳.۲ درصد زنجیره روی، ۳ درصد آهن اسفنجی، ۲.۹ درصد زنجیره آلومینیوم، ۲ درصد سیمان، ۱.۴ درصد گندله و ۱.۱ درصد انواع سنگ بود.

همچنین از میزان صادرات، ۰.۹ درصد دانه بندی، ۰.۷ درصد زنجیره سرب، ۰.۲ درصد فروسیلیسیم، ۰.۲ درصد کنسانتره آهن، ۰.۴ درصد فرومولیبدن و مولیبدن، ۰.۲ درصد انواع سرامیک، کاشی و سفال، ۰.۲ درصد کروم و نیز ۶.۱ درصد سایر محصولات بود (خبرگزاری صدا و سیما).

افزایش ۷ درصدی تولید محصولات فولادی

چندی پیش اعلام شد که تولید محصولات فولادی و شمش در ۳ ماهه نخست امسال، به ترتیب هفت و شش درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، از ابتدای فروردین تا پایان خرداد ۱۴۰۰، بیش از هشت میلیون و ۷۴ هزار تن شمش (بیلت، بلوم و اسلب) تولید شد در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته، هفت میلیون و ۵۸۷ هزار تن بود.

همچنین میزان تولید محصولات فولادی (تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی، انواع ورق و غیره) در کشور در مدت یاد شده، به حدود پنج میلیون و ۳۹۶ هزار تن رسید در حالی که میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال گذشته، پنج میلیون و ۴۲ هزار تن بود.

افزایش ۸ درصدی تولید آهن اسفنجی

میزان تولید آهن اسفنجی نیز با رشد حدود هشت درصدی طی ۳ ماهه نخست ۱۴۰۰ نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (هشت میلیون و ۱۳۳ هزار تن)، به هشت میلیون و ۷۵۸ هزار تن رسید

افزایش صادرات شمش، محصولات و آهن اسفنجی

بنا به این گزارش، از ابتدای فروردین تا پایان خرداد امسال، میزان صادرات شمش «یک میلیون و ۶۱۸ هزار تن»، محصولات فولادی «۸۷۳ هزار تن» و آهن اسفنجی «۳۲۱ هزار تن» بود که در مقایسه با رقم تولید مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و ۴۱ هزار تن شمش، ۳۸۸ هزار تن انواع محصولات فولادی و ۲۰ هزار تن آهن اسفنجی)، به ترتیب ۵۵، ۱۲۵ و ۱۵۰۵ درصد افزایش داشت.

همچنین، در ۳ ماهه نخست امسال همچون مدت مشابه سال گذشته، میزان واردات «شمش» یک هزار تن و «محصولات فولادی» ۱۹۴ هزار تن بود که در مقایسه با میزان واردات مدت مشابه سال گذشته (یک هزار تن و ۱۹۱ هزار تن)، به ترتیب صفر درصد و حدود ۲ درصد افزایش بود. واردات «آهن اسفنجی» نیز نداشتیم (خبرگزاری صدا و سیما).

آخرین اخبار حوزه صادرات و واردات را در صفحه خدمات و بازرگانی تجارت‌نیور بخوانید.

 

منبع: تجارت نیوز

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید