دنبال ریخت و پاش نیستم/ نتوانم هزینه‌ را تأمین کنم قرض می‌گیرم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، بر اساس تقویم وزارت کشور ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذرماه آغاز شده که در روزهای گذشته شخصیت‌های مختلفی از جمله نمایندگان فعلی مجلس و نمایندگان ادوار گذشته به فرمانداری‌ها مراجعه کردند و آمادگی خود را برای حضور در این عرصه اعلام کردند.

البته نام این افراد را نمی‌توانیم کاندیدای قطعی مجلس بگذاریم چراکه هنوز صلاحیت آنها برای حضور در انتخابات تایید نشده است.

احمد آریایی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در دوره نهم مجلس نیز یکی از افرادی است برای این دوره ثبت نام کرده و پاسخگوی سوالات فارس بوده که در زیر می‌خوانید.

فارس: بفرمایید هزینه‌های انتخاباتی خود را از کجا تامین می‌کنید؟

تا کنون چهار بار در انتخابات شرکت کردم که در نخستین بار ۴۰ میلیون تومان و در آخرین انتخابات که رای هم نیاوردم ۷۰ میلیون تومان هزینه کردم. البته این افزایش قیمت به دلیل تورم بود. در این دوره هم هزینه‌های انتخاباتی به یکی از نگرانی‌های بنده تبدیل شده است زیرا هزینه چاپ اقلام تبلیغاتی به شدت افزایش یافته است، البته فضای مجازی نیز به عنوان بستری برای تبلیغات وجود دارد اما نمی‌توان از تبلیغات کاغذی صرفنظر کرد، همچنان که نمی‌توان از فضای مجازی گذشت.

در حال حاضر هم ۲۰ میلیون تومان بیشتر ندارم و اگر هم نتوانم در مدت پیش رو هزینه‌ها را تامین کنم، مجبور خواهم بود از دوستان و آشنایان قرض بگیرم، اما سقفی برای آن در نظر خواهم گرفت، چراکه ما برای خادمی آمده‌ایم تا از خون شهدا پاسداری کنیم بنابراین نباید، چندان دنبال هزینه کردن و هزینه‌تراشی باشیم. البته اگر به نیت خدمت مبالغی را در نظر بگیریم مورد تایید حضرت حق هم قرار می‌گیرد.

هرگز به دنبال ریخت و پاش نیستم و هزینه‌ها از دوره قبل افزایش نخواهد یافت و رغبتی هم ندارم که هزینه‌های گزاف صورت گیرد. هزینه‌ها را به صورت شفاف اعلام خواهم کرد.

فارس: بزرگترین مشکل و چالش استان همدان و به تبع آن ملایر چیست؟

ما با دو مقوله پیشرفت و عدالت در کشور مشکل داریم که استان همدان هم مبتلابه آن است. همدان استان کهنی است که به آنچه استحقاقش بوده، دست نیافته است.

در استان همدان هم توزیع امکانات غیرمتوازن را شاهد هستیم و در داخل استان همدان نیز شهرها به جایگاه خود نرسیده‌اند. علت عمده آسیب‌های اجتماعی بی‌عدالتی است که منجر به مشکلاتی برای مناطقی که بیش از اندازه برخودار هستند و مناطقی که به اندازه کافی برخوردار نشدند، شده است.

به عنوان مثال شهرهای بزرگ با مسائلی چون آلایندگی و آسیب‌های اجتماعی مواجه شده است، پیشرفت منهای عدالت ارزش ندارد و فساد هم می‌آورد، بنابراین اگر بتوانیم توزیع امکانات دولتی را به خوبی انجام دهیم مشکلات تا اندازه‌ای برطرف می‌شود. امید است با تغییراتی در مجلس و داشتن یک هیات رئیسه قوی بتوان شاهد اتفاقات مطلوبی باشیم، چراکه اگر مجلس بر ریل صحیح قرار گیرد، برای دولت نیز به خوبی ریل گذاری خواهد کرد.

فارس: مهم‌ترین اقدامی که در صورت ورود به مجلس انجام می‌دهید، چه خواهد بود؟

ما امروز با بی‌عدالتی در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت مواجه هستیم که باید برای آن‌ها تدابیری اندیشید و اگر برطرف نشود باید در دنیای باقی پاسخ گوییم که مثال بارز آن حقوق معلمان است.

متاسفانه نداشتن زمانبندی برای امور دولت و مجلس، مشکل بزرگی است که باید برطرف شود، از سوی دیگر باید به نظرات کارشناسی اهمیت بدهیم، چراکه امروز بنا بر فشار و لابی‌های انجام شده به نظرات کارشناسی به درستی توجه نمی‌شود و پس از چند سال با ناکارآمدی قوانین تصویب شده مواجه می‌شویم.

از طرف دیگر باید به تولیدات داخلی توجه کنیم، زیرا جوانان ما توانمند هستند و با حمایت از آنان می‌توانیم از وابستگی‌ها خود را برهانیم و از فرصت خدادادی استفاده بهینه کنیم.

فارس: مهم‌ترین ضعف مجلس فعلی را چه می‌دانید؟

مجلس فعلی در نظارت ضعف دارد، البته قانون‌های کارآمد کم است، نمایندگان مجلس باید چالش‌ها را احصا و با کار کارشناسی آن‌ها را برطرف کنند، به طوری که اگر هر کمیسیون چهار کار مهم را به ثمر برساند، اتفاقات بزرگی رخ می‌دهد، اما در حال حاضر مجلس از ریل خود خارج شده است، چراکه نمایندگان برای رای‌آوری به دنبال کار عمرانی می‌روند و از وظیفه قانونگذاری و عمل به قانون اساسی باز می‌مانند. در یکی و دو ماه اول باید مجلس به آسیب شناسی خود بپردازد.

فارس: به نظر خودتان چرا در دوره قبل رای نیاوردید؟

ضعف در اطلاع‌رسانی به مردم درباره اتفاقات رخ داده وجود داشت، اگر جایی دست مردم را گرفتیم اطلاع ندادیم و گرو نگرفتیم. تبلیغات رقبا نیز وجود داشت چراکه من مخالف برجام بودم. البته در حوزه انتخابیه ملایر، مردم به افراد یک یا دو دوره بیشتر رای نمی‌دهند و اطمینان نمی‌کنند که این امر بر استفاده از تجربیات کسب شده، آسیب می‌رساند.

گاهی ما شکست ظاهری داریم و دلیل آن این است که برای رای‌آوری دست به هر کاری نمی‌زنیم و اگر مردم نخواهند هیچ اصراری ندارم.

مردم انتظاراتشان تغییر می‌کند یکبار شهیدرجایی را انتخاب می‌کنند و گاهی فردی انتخاب می‌کنند که باید عزل شود. رای‌آوری ملاک حق نیست، آرای عمومی همواره بیانگر حق نیست، ما باید دنبال رضای خدا باشیم و وظیفه خود را انجام دهیم و همه مسائل را به خدا بسپاریم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید