رسالت دانشگاهیان در تبیین «تولید و اشتغال» بسیار حساس است/ عمده‌ترین مشکل جامعه ما جریان اقتصادی و کمبود اشتغال است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، همایش « احلی من‌العسل» با حضور دانشگاهیان استان‌های تهران، قم، فارس، یزد، سمنان و لرستان در بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی برگزار شد.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در این همایش با اشاره به نقش معرفت و بصیرت در زیارت، بصیر را یکی از اسماء حسنای الهی خواند و نقش بصیرت را در دشمن شناسی و تصمیم به موقع برای مقابله با آن بزرگ دانست و مهمترین درس کربلا را معرفت و بصیرت برشمرد.

وی با استناد به آیات قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند در چندین جای قرآن، بصیر خوانده شده و انسان برای رسیدن به کمال لازم است اسماء حسنای الهی در آن تجلی کند زیرا انسان جلوه خداوند است.

نجفی روحانی با اشاره به فرق بین بصر و بصیر اظهار داشت: با چشم سر تنها ماده و مادیات را می توان مشاهده کرد ولی با چشم دل حقایقی را که با چشم سر امکان دیدن نیست می توان مشاهده نمود.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق قرآن را کتاب بصیرت خواند و پیامبران را معلم بصیرت بخشی، برشمرد و افزود: کسانی که بصیرت ندارند همانند حیوانات بلکه بدتر به کمالی نمی رسند و در قیامت نابینا محشور می گردند و حضرت علی (ع)، امیر بیان، فرمود: بی بصیرت از کسی که چشم سر ندارد بسیار کارش سخت تر است زیرا افرادی که چشم ظاهری ندارند، با چشم دل حقایق را درک می کنند.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه چرا پس از حدود پنجاه سال از رحلت پیامبر اسلام (ص)، واقعه عاشورا که در طول تاریخ بی نظیر بوده و مصیبتی بزرگتر از آن وجود نداشته و نخواهد داشت اتفاق افتاد، اظهار داشت: با اینکه بسیاری از مسلمانان از قیام امام حسین (ع) با خبر بودند اما در اثر بی بصیرتی و غفلت، امام را یاری نکردند و واقعه عاشورا اتفاق افتاد.

حجت الاسلام نجفی‌روحانی بیان داشت: بصیرت در همه زمانها لازمه سیر و سلوک انسانی است تا انسان در دام شیطان های جنی و انسی قرار نگیرد و راه را از چاه تشخیص دهد و در بحران ها و غبارآلودگی های جامعه، هدف را گم نکند و تحت فرمان ولی امر خود باشد.

وی با اشاره به فضای مجازی و تهاجماتی که بر علیه دین و دینداری و اصل مترقی ولایت فقیه در آن صورت می گیرد تاکید کرد: امروز جنگ و مقابله حق و باطل به طور جدی و فراگیر وجود دارد و دانشگاهیان با قلم و بیان خود مسئولیت دارند در این فضا همانند اباالفضل (ع) که در کربلا دین خدا را یاری کرد از حریم دین و ولایت دفاع و حراست کنند.

حجت الاسلام نجفی‌روحانی مهمترین مولفه حقیقی در زیارت را معرفت و بصیرت خواند و افزود: به میزانی که ما در این سفر کسب معرفت و بصیرت می کنیم از اجر و پاداش بهره مند می شویم و در زندگی ما زیارت نقش آفرین می گردد و چنانچه از این دو مولفه غفلت نماییم، دچار خسران و زیان گشته ایم.

وی با اشاره به نامگذاری مقام معظم رهبری سال 96 را به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: رسالت دانشگاهیان در تبیین این دو مولفه بزرگ تولید و اشتغال بسیار حساس است زیرا رهبری جامعه اسلامی به موقع آسیب‌ها را شناسایی و درمان را مشخص می‌کنند و امروز عمده ترین مشکل جامعه ما جریان اقتصادی و کمبود اشتغال است که همه مسئولین و مردم رسالت شرعی پیدا می‌کنند که به ندای رهبری در مقام عمل پاسخ مثبت دهند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در پایان دانشگاهیان را دارای جایگاه رفیع و والا در جامعه خواند و اظهار داشت: همانگونه که مقام عالمان و اندیشمندان بالا و رفیع است، رسالت آنان نیز سنگین و بزرگ است و نباید در مقابل توطئه های دشمنان و تهاجم های استکباری علیه دین، انقلاب و ولایت بی تفاوت باشند بلکه باید با قلم و بیان خود به طور جدی در این عرصه تلاش و کوشش کنند.

در این همایش سه نفر از زائرین با بیان دیدگاه‌های خود با موضوع لزوم فعالیت‌های دانشجویان در عرصه تولید مقالات علمی، معرفتی و تبلیغی در سطح جهانی تاکید کردند.

در ادامه روایت گری حجت الاسلام والمسلمین اکبری در خصوص الگو گیری رزمندگان دفاع مقدس از واقعه عاشورا با نام احلی من العسل انجام شد . در پایان به شرکت کنندگان هدیه ای به رسم یادبود اهدا شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید