هرمزبان:

اخبار کوتاه از فوتبال

  تیم ملی ایران به امارات رسید
تیم ملی فوتبال ایران پس از اتمام اردوی خود در قطر صبح دیروز از مسیر جزیره کیش راهی امارات شد. در این سفر مک در مورت و مانوئل ٢عضو کادر فنی حضور نداشتند. البته هر ٢ عضو کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران روز سه‌شنبه به امارات سفر کردند تا زودتر از بقیه کاروان مقدمات حضور بقیه اعضای تیم را در هتل محل اقامتشان فراهم کنند. همچنین در بدو ورود کاروان ایران در فرودگاه با استقبال مسئولان سفارت ایران در امارات روبرو شدند. تیم ملی پس از فرود هواپیما به امارات اولین تمرین خود را در کشور میزبان برگزار کرد.
قلعه‌نویی هم محروم شد
کمیته انضباطی رای خود را در خصوص سرمربی تیم سپاهان اصفهان صادر کرد. پس از شکایت کمیته داوران از امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم سپاهان اصفهان، مبنی بر اعلام مطالبی در مصاحبه‌های خود علیه داوران، کمیته انضباطی پس از بررسی اعلام کرد که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم سپاهان اصفهان به استناد ماده 70 مقررات انضباطی مصوب 1396 به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم خود و پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم است. رای صادره قطعی و قابل اجرا است. پیش از این کمیته انضباطی برانکو سرمربی پرسپولیس را به خاطر اتفاقات بازی با ذوب‌آهن با محرومیت روبه‌رو کرده بود و همین مسئله باعث واکنش تند باشگاه پرسپولیس شده و دلیل این محرومیت را اظهارات مسئولان سپاهان عنوان کرده بودند!
شفر مصاحبه با رسانه اماراتی را تکذیب کرد
سرمربی استقلال مصاحبه‌ای که اخیرا یک رسانه اماراتی از او منتشر کرده را تکذیب کرد. رسانه البیان امارات مصاحبه‌ای با وینفرد شفر، سرمربی استقلال منتشر کرده که در این مصاحبه به نقل از شفر، ژاپن و کره‌ جنوبی را به عنوان گزینه اصلی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا عنوان کرده و نامی از ایران به عنوان مدعیان جام نیاورده است  اما سرمربی آبی‌های تهرانی، موضع شفر را شفاف کرد. وینفرد شفر در گفت‌وگو با ایسنا، هرگونه مصاحبه با رسانه‌های اماراتی را تکذیب کرد و گفت: ایران قهرمان جام ملت‌های آسیا خواهد شد چرا که در حال حاضر نسل طلایی فوتبال ایران در تیم ‌ملی حضور دارند و شانس آن‌ها از هر زمانی بیشتر است. او افزود: تمام کشورهای آسیایی در حال پیشرفت در فوتبال هستند و به همین دلیل، قهرمانی در جام ملت‌های آسیا در آینده سخت‌تر از الان است.
استقبال اینفانتینو از مشارکت همسایه‌های قطر
در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲
رئیس فدراسیون فوتبال فیفا بار دیگر بر ضرورت مشارکت کشورهای همسایه قطر در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تاکید کرد. به گزارش هرمزبان به نقل از ساکرنت، جیانی اینفانتینو، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا سخنران همایش فوتبال و جامعه در امارات بود. همایشی که چهره‌های شاخصی از جمله رونالدو نازاریو نیز در آن حاضر بودند. جیانی اینفانتینو در این مراسم درباره جام جهانی قطر گفت: در حال بررسی کمک کشورهای همسایه قطر برای میزبانی جام جهانی هستیم و اگر این اتفاق رخ دهد هم برای منطقه و هم برای جهان مفید خواهد بود. در این منطقه از جهان تنش وجود دارد و این به رهبران این کشورها بستگی دارد که با آن روبه‌رو شوند ولی می‌توان از طریق فوتبال که روشی آسان‌تر است نیز این تنش را از بین برد و از یک زبان فوتبالی و پروژه فوتبالی برای رفع آن استفاده کرد. اگر بتوان از این طریق تنش را از بین برد و پیام مثبتی را به جهانیان مخابره کرد، چرا این کار صورت نگیرد؟ عربستان، امارات، بحرین و مصر کشورهایی بودند که قطر را متهم به حمایت از فعالیت‌های تروریستی کردند و این کشور را تحریم کردند. هر چند قطر این اتهامات را رد کرده است. فیفا در سال ۲۰۱۷ رای به ۴۸ تیمی شدن جام جهانی از سال ۲۰۲۶ داده است ولی از همان زمان نیز بحث افزایش تعداد تیم‌های جام جهانی از سال ۲۰۲۲ قطر نیز به گوش رسیده است. اگر بخواهیم خیلی از کشورها را با ۴۸ تیمی شدن جام جهانی خوشحال کنیم، چرا این کار را نکنیم؟ باید این مسئله را مورد بحث بیش‌تری قرار داد. قطر برای جام جهانی ۸ ورزشگاه را تدارک دیده است و در صورتی که تعداد تیم‌های جام جهانی بیش‌تر شود، کشورهای همسایه قطر باید به این کشور برای میزبانی جام جهانی کمک کنند.
بازیکنان استقلال باید در تست پزشکی شرکت کنند
 با وجود اینکه صحبت‌های زیادی برای بازگشت دوباره سرور جپاروف به استقلال مطرح شده، اما هنوز این بازیکن توافقی با مسئولان باشگاه نکرده است.‌ هادی مباشری معاون اجرایی باشگاه استقلال درباره علت این موضوع اظهار داشت: امیرحسین فتحی شخصا با این بازیکن صحبت می‌کند. شرط اساسی وینفرد شفر، حضور جپاروف در تست پزشکی است. نه تنها جپاروف، بلکه نفرات جدید همراه بازیکنان فعلی باید تست پزشکی بدهند. معاون اجرایی باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: دل جپاروف با استقلال است و می‌خواهد به تیم بازگردد، اما ایجنت او گفته که اول قرارداد امضا شود و سپس در تست پزشکی شرکت کند. هنوز جپاروف به طور مستقیم نظرش را درباره تست پزشکی نداده، اما می‌دانیم دلش با استقلال است. وی افزود: بازیکنان فعلی طبق تصمیم شفر، پنجشنبه و جمعه هفته جاری در تست‌های پزشکی شرکت خواهند کرد. مربی می‌خواهد بداند که وضعیت بازیکنانش در تعطیلات به لحاظ آمادگی، بدنی، چربی و … چطور است. شفر به بازیکنان برنامه تمرینی داده که مثلا روزی 30 دقیقه تمرین کنند، برای او مهم است که آیا بازیکن برنامه‌هایش را اجرایی کرده است یا نه. آیا بازیکن در تعطیلات خورده و خوابیده یا تمرینات را انجام داده است. کمیته پزشکی باشگاه و در رأس آن دکتر امین نوروزی نیز، حساسیت زیادی روی این مسئله داشته و دوست دارند همه پرونده‌های پزشکی بازیکنان را در اختیار داشته باشند. مباشری در خصوص وضعیت سیدحسین حسینی عنوان کرد: بحث مذاکره با بازیکن برعهده من نیست و فتحی شخصا خودشان این موضوع را پیگیری می‌کند. حسینی قرار است فردا یا پس فردا در تست پزشکی شرکت کند. وی درباره زمان سفر تیم استقلال به قطر برای برگزاری اردو گفت: قرارمان پانزدهم دی‌ماه است، اما اگر مشکلی پیش بیاید، بیستم دی راهی قطر می‌شویم.
کرانچار جمعه به تهران می‌آید
سرمربی کروات تیم فوتبال امید ایران که به منظور گذراندن تعطیلات به کشورش سفر کرده بود، در آغاز دور جدید تمرینات امیدهای فوتبال ایران به تهران باز می‌گردد. اردوی تیم فوتبال امید کشورمان روز پنجشنبه 13 دی ماه با حضور 29 بازیکن در تهران آغاز می‌شود و نخستین تمرین اعضای تیم روز جمعه 14 دی در زمین مرکز ملی فوتبال انجام خواهد شد. بر همین اساس زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم امید روز جمعه جهت حضور در تمرینات تیم امید وارد تهران می‌شود. بخش اصلی اردوی تیم امید در تهران به انجام تمرینات بدنسازی اختصاص خواهد داشت و پس از آن نفرات انتخاب شده از سوی سرمربی جهت حضور در تورنمنت قطر روز 23 دی ماه راهی دوحه خواهند شد. گفتنی است تیم فوتبال امید ایران روز 25 دی در نخستین روز از تورنمنت چهارجانبه قطر در کمپ اسپایر مقابل تیم امید تاجیکستان قرار می‌گیرد. این رقابت‌ها با حضور چهار تیم امید ایران، قطر، تاجیکستان و کویت به صورت گروهی برگزار می‌شود.
کرار: کاری غیرقانونی انجام ندادم
هافبک عراقی صنعت نفت آبادان درباره جنجال اخیر و امضای قراردادش با باشگاه الشرطه عراق توضیحاتی داد. موضوع امضای قرارداد کرار جاسم، هافبک عراقی صنعت نفت آبادان با باشگاه الشرطه عراق از روز گذشته جنجالی را به پا کرده است. این هافبک عراقی که سابقه بازی در تیم‌های بزرگی مثل استقلال و تراکتورسازی را در کارنامه‌اش دارد تا پایان فصل با صنعت نفت قرارداد دارد و این امضای قراردادش باعث شد تا جنجالی به وجود بیاید که این بازیکن با وجود داشتن قرارداد با باشگاه عراقی قرارداد امضا کرده است. هافبک عراقی نفت آبادان در این خصوص گفت: من تا پایان فصل با صنعت نفت قرارداد دارم و تا پایان فصل نیز در این تیم می‌مانم. نکته مهم این است که در قانون فیفا هر بازیکنی می‌تواند 6 ماه مانده به اتمام قراردادش با باشگاه دیگری به توافق برسد و قرارداد امضا کند. من نیز کار غیرقانونی انجام ندادم و با باشگاه الشرطه 6 ماه مانده به پایان قراردادم توافق کردم و از فصل آینده برای این تیم در لیگ عراق بازی خواهم کرد.
اولین خرید فولادی‌ها در نقل و انتقالات زمستانه
بازیکن پیشین تیم فوتبال ملوان بندر انزلی به عضویت باشگاه فولاد درآمد.
مسئولان باشگاه فولاد پس از رایزنی با بابک مرادی، هافبک- مهاجم پیشین تیم ملوان با او برای نیم‌فصل دوم لیگ هجدهم قرارداد همکاری امضا کردند. این بازیکن چپ پا سابقه بازی در تیم‌های شهرداری یاسوج، شهرداری تبریز، سیاه‌جامگان مشهد، راه‌آهن تهران و ملوان بندر انزلی را در کارنامه دارد. مرادی، اولین خرید فولاد در نقل و انتقالات زمستانه محسوب می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید