ویژه برنامه‌های ماه محرم با هدف کاهش‌های آسیب‌های اجتماعی در استان تهران برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ناصرالدین نوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تهران، با اشاره به ویژه‌برنامه‌های محرم اظهار داشت: برنامه‌ها ماه محرم در دو بخش مقدماتی و اجرایی پیش‌بینی شده تا بتوان این ایام را باشکوه برگزار کرد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی و اجرای 15 همایش طلایه‌داران و تبلیغ که 2 مورد به صورت متمرکز و 13 مورد به صورت شهرستانی برگزار می‌شود از جمله این برنامه‌هاست؛ ضمن اینکه برگزاری مراسم مسئولان هئیت‌های مذهبی در 18 شهرستان، تشکیل نشست‌های تخصصی ویژه مداحان، توزیع 700 کتاب ره‌توشه از دیگر برنامه‌های مقدماتی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران با اشاره به ساماندهی مبلغان عنوان کرد: سازماندهی هزار و 800 مبلغ و مبلغه در سامانه سجام، هزار و 250 روحانی و 400 مبلغه مقیم و همچنین 128 روحانی و 2 مبلغه غیرمقیم در این ایام انجام شده است.

نوری‌زاده ضمن بیان اینکه 18 هزار و 500 هیئت مذهبی در استان تهران فعال هستند تصریح کرد: در حوزه اجرایی143 هزار مورد مجالس و سخنرانی با بهره‌گیری از شبکه تبلیغی جهت تبیین فرهنگ عاشورا پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به تعداد ائمه جماعت و مداحان بیان کرد: در این ایام برای 5 هزار مبلغ، 10 هزار مداح و 2 هزار و 676 امام جماعت جلسه توجیهی جهت پرداختن به فلسفه عزاداری برگزار شد تا مراسم عزاداری ضمن برخورداری از شور حسینی دارای شعور حسینی نیز باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران به فعال‌سازی 500 هیئت دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: هزار گفتمان عاشورایی در مراکز آموزشی، تولید محتوا در 4 سایت وابسته به سازمان، تولید و ارسال پیامک به 10 هزار نفر از گروه‌های هدف، هدایت هزار و 350 موسسه و خانه قرآنی شهری و روستایی نیز در دستورکار قرار دارد.

نوری‌زاده در پایان ضمن اشاره به محتوای برنامه‌های تبلیغی در ایام محرم خاطرنشان کرد: طبق حساسیت مقام معظم رهبری محتوای تبلیغی متناسب با نیازهای روز جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت آسیب‌هایی همچون اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فساد و فحشا، سواد رسانه‌ای و احکام دینی، ترویج سبک زندگی اسلامی می‌باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید