شیعیان جهان قدردان سرمایه‌های بزرگی چون امیرالمومنین(ع) باشند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) اظهارداشت: درهای رحمت و برکت الهی در همه زمان‌ها بخصوص ماه مبارک رمضان به روی بشر باز است و بخصوص شب‌های قدر این درها بیش از هر زمان دیگری برای پذیرفتن توبه بندگان و بهره‌مندی از هدایت الهی گشوده می‌شود و هر مومنی باید قدر این شب‌ها را به خوبی بداند.

وی بیان داشت: شب‌های قدر فضائل ارزشمند فراوانی دارد و موهبت گرانبهایی در این شب‌های عزیز نهفته است که سرنوشت انسان را رقم می‌زند.

امام جمعه بندرعباس به اهمیت شب‌های قدر در قرآن و احادیث اشاره و تصریح کرد: خداوند فلسفه خلقت انسان را در این شب‌ها بنا نهاد و انسان با درنگ و تفکر و عبادت خداوند در این شب‌ها، راه رستگاری و عزت را می‌جوید.

آیت الله نعیم‌آبادی با تاکید بر اینکه نهج‌البلاغه در فصاحت سخن پس از قرآن کریم بی‌نظیر است ابرازداشت: شیعیان باید قدر این سرمایه‌های بزرگ را بدانیم و بیشتر بزرگان خود هم‌چون حضرت علی را بشناسیم.

وی همچنین ادامه داد: شیعیان باید با مطالعه کتاب‌هایی هم‌چون نهج البلاغه از حضرت علی در زندگی خود الگوبرداری کنند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ضمن تشریح ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری حضرت علی (ع)، شخصیت آن امام همام را شخصیتی ممتازی دانست و گفت: مولای متقیان با تربیت فرزندانی صالح، سبب تداوم راه اسلام و خط آزادی و آزادگی در عالم شد.

امام جمعه بندرعباس در ادامه تاکیدکرد: ما باید از این امام عزیز در زندگی خود درس بگیریم و فرزندان خودمان را درست تربیت کنیم.

نعیم‌آبادی بیان کرد: هوای نفس هیچ‌گاه در وجود حضرت علی(ع) راه نیافت و به‌واسطه همین روح بلند و شخصیت ارزنده بود که حق با علی و علی با حق بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های کم‌نظیر امیرالمومنین(ع) در بسیاری از منابع اهل‌تسنن گفت: این امر نشان‌دهنده ویژگی‌های ممتاز علی(ع) در نزد همه مسلمانان است.

 نماینده ولی فقیه در هرمزگان اذعان داشت: شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی و رسانه‌های بیگانه به شدت نسبت به موضوع خمس حمله‌ور شده‌اند این شبکه‌ها و تعالیم ضددینی‌شان پاسخگوی رفتار و اعمال ما در این دنیا نیستند.

نعیم‌آبادی در ادامه از نمازگزاران خواست تا تحت‌تاثیر القائات رسانه‌های معاند و بیگانه قرار نگیرند و تلاش کنند تا جامعه را نسبت به توطئه‌های دشمنان در رسانه‌هایشان آگاه کنند.

وی با تاکید بر اینکه خون دادن از نان دادن نیز مهم‌تر است از نمازگزاران خواست تا اهدای خون را در ماه مبارک رمضان فراموش نکنند چرا که استان هرمزگان به لحاظ نیاز به فرآورده‌های خونی استان پر مصرفی است.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: بسیاری از سانحه‌دیدگان تصادفات جاده‌ای در سطح استان و همین طور بیماران خاص در هرمزگان به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید