خبر فوری

محمد محسنی: لغو یک‌طرفه روادید با ۳۳ کشور امتیازی برای توسعه گردشگری هرمزگان است

هرمزبان –مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: لغو یک طرفه روادید با ۳۳ کشور به مثابه یک امتیاز برای جذب گردشگر و توسعه گردشگری پایدار در ایران و هرمزگان است.

 

محمد محسنی، امروز (بیست و پنجم آذرماه)، با اشاره به این مطلب افزود: در راستای پیگیری‌های مستمر و مکرر وزیر میراث‌فرهنگی در لغو روادید یک طرفه با ۳۳ کشور و تاثیر ارز آوری ناشی از حضور گردشگران خارجی، استان هرمزگان به واسطه همجوار بودن با کشورهای حوزه خلیج‌فارس و اشتراکات فرهنگی می‌تواند از این فرصت برای توسعه گردشگری خود استفاده کند.

وی اظهار کرد: استفاده از این فرصت مهم با هم‌افزایی ظرفیت‌های همه دستگاه‌های اجرایی میسر خواهد شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با بیان این‌که لغو روادید یکی از ابزارهاست تا بتوانیم تعاملات بین‌المللی خود را در حوزه گردشگری و گردشگری دریایی گسترش دهیم، افزود: توسعه گردشگری، باعث ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش‌های مختلف گردشگری و تقویت روابط با کشورهای همسایه و حوزه خلیج‌فارس می‌شود.

محسنی ادامه داد: شاید بگویند برای جذب گردشگران خارجی نیازمند توسعه زیرساخت‌ها هستیم اما ورود گردشگران خارجی می‌تواند محرک و زمینه توسعه زیرساخت‌های گردشگری را نیز فراهم کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان افزود: سال‌هاست که رسانه‌های خارجی تصویر نادرستی از ایران به جهان ارائه می‌دهند و در چنین شرایطی که می‌توانیم میزبان گردشگران خارجی باشیم و جلوی موج ایران هراسی را بگیریم، یک فرصت به نفع ماست.

وی ادامه داد: هر گردشگر می‌تواند یک سفیر باشد و بدون واسطه با واقعیت‌ها آشنا شود و تصویر زیبایی را از ایران ارائه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید