خبر فوری

مرضیه سی سی پور: افزایش وزش باد در برخی نقاط هرمزگان در اثر فعالیت سامانه پر فشار

هرمزبان –کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با تاثیر سامانه پرفشار، در مناطق شرقی و مرکزی استان هرمزگان و مناطق دریایی تنگه‌ی هرمز، افزایش باد را پیش‌بینی می‌کنیم.

 

مرضیه سی سی پور، امروز (بیست و پنجم آذرماه)، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آسمان استان هرمزگان امروز صاف، هوا در ساعات صبح تا ظهر در مناطق شرقی و مرکزی استان همراه با وزش باد نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود که در این مدت احتمال گردوغبار و کاهش موقتی دید افقی دور از انتظار نیست.

وی افزود: در مناطق دریایی تنگه‌ی هرمز، برخی جزایر خلیج فارس و همچنین شرق جاسک افزایش سرعت باد شمال شرقی سبب مواج شدن دریا می‌شود که محدوده سرعت باد در تنگه‌ی هرمز به ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان عنوان کرد: توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک در مناطقی، چون قشم، هرمز، لارک، هنگام، تنب بزرگ و کوچک و جزیره بوموسی خودداری شود و در ساعات صبح تا ظهر تمهیدات لازم برای تردد ایمن شناورهای مسافربری در مسیر قشم و هرمز صورت پذیرد.

سی سی پور افزود: وزش بادهای شمال شرقی تا ظهر روز یکشنبه ۲۶ آذر ماه تداوم دارد و از لحاظ دمایی ضمن افزایش نسبی دمای بیشینه در مناطق شرقی و مرکزی استان، از فردا کاهش نسبی دمای کمینه در این مناطق مورد انتظار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید