خبر فوری

ورود بیش از هزار خودرو خارجی از بندرشهید باهنر

هرمزبان –مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، میزان واردات خودور سواری از طریق بندر شهید باهنر در ۶ ماهه سال جاری را یکهزار و ۳۱ دستگاه اعلام کرد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی دوشنبه (دهم مهرماه) با اعلان این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با افزایش روند واردات خودرو، یکهزار و ۳۱ دستگاه خودرو سواری در بندر شهید باهنر وارد شده که از این میزان ۳۰۰ دستگاه امور ترخیصی آنها توسط گمرک انجام شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۷۳۱ دستگاه خودرو در حال ترخیص از گمرک بندر شهید باهنر وجود و با پایان روند قانونی، بدون هیچ معطی از بندر خارج خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان افزود: بیشتر این خودروها از نوع هیوندای النترا ساخت کشور کره بوده که از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده است.

محمدحسینی تختی گفت: ظرفیت و زیرساخت‌های مناسب این بندر برای واردات و ترانزیت ماشین‌آلات سبک و سنگین آن را به نقطه عطفی در پیشبرد اقتصاد دریا محور و افزایش مراودات با کشورهای همسایه تبدیل کرده است.

وی با اشاره به موقعیت و ظرفیت مناسب این بندر برای واردات و ترانزیت خودرو یادآور شد: تعرفه‌های مناسب خدمات لجستیکی، فاصله نزدیک با بنادر کشورهای همسایه، دارا بودن انبارهای مسقف و مجهز و تجهیزات مناسب پورت اپراتوری، این بندر را به جایگاه مناسبی در عرصه واردات، ترانزیت خودرو در منطقه تبدیل کرده است.

بندر شهید باهنر یکی از بنادر چندمنظوره استان هرمزگان و جزو بنادر فعال و قدیمی ایران محسوب می‌شود که در شهر بندرعباس قرار دارد. این بندر سومین بندر ترانزیتی ایران و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان بوده که در امور صادرات کالای غیرنفتی، نفتی، حمل‌ونقل کالا، ترانزیت و حمل‌ونقل مسافری داخلی و بین‌المللی نقش ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید