۲۵۰۰ هرمزگانی در «دوره‌های مهارتی تابستانه» آموزش دیدند

هرمزبان –مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان این استان در طرح تابستانه دوره‌های آموزشی مهارتی شرکت کردند.

محمد بذرافشان روز دوشنبه (دهم مهرماه) در خصوص طرح تابستانه فنی و حرفه‌ای هرمزگان اظهار کرد: افراد در سنین ۱۲ تا ۱۸ سال می‌توانستند در این دوره‌ها شرکت کنند که از ۱۵ تیرماه تا ۱۵ شهریور ماه برقرار بود.

وی ادامه داد: ۱۲ تا ۱۵ ساله‌ها به عنوان مهارت آموزان و ۱۵ تا ۱۸ سال به عنوان کارآموزان شرکت کردند و کسانی که سن‌شان به ۱۸ سال برسد می‌توانند در آزمون‌های ادواری شرکت کرده و گواهینامه مهارت دارای ارزش ترجمه و اعتبار بین‌المللی دریافت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان اضافه کرد: شهرستان‌های جاسک، بندرعباس و میناب بیشترین استقبال را از دوره‌های مهارتی تابستانه داشتند و در گروه برادران رشته‌های نصب و تعمیر آیفون‌های تصویری، تهویه و تبرید، سیم کشی ساختمان‌ها و صنعت بیشترین متقاضیان را داشت و در بخش خواهران هم رشته‌های صنعت پوشاک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و صنایع غذایی دارای بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان بودند.

بذرافشان با اشاره به عملکرد ۶ ماهه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان گفت: افزون‌بر ۲۸ هزار نفر در ۶ ماهه نخست سال جاری در دوره های مهارت آموزی فنی و حرفه ای شرکت کردند که ۱۲ هزار و ۵۷۶ نفر دوره در مراکز دولتی و ۱۵ هزار و ۴۶۰ نفر دوره در بخش خصوصی آموزش دیدند.

حضور مهارت آموزان هرمزگان در رقابت‌های جهانی

وی اشاره کرد: کارکردهای فنی و حرفه‌ای تنها در عرصه داخلی نیست بلکه مهارت آموزان می‌توانند در عرصه بین‌المللی هم به رقابت بپردازند و حضور جهانی داشته باشند و بناست مهارت آموزان هرمزگان در سال ۲۰۲۴ میلادی در رقابت‌های جهانی مهارتی حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای هرمزگان با اشاره به رقابت‌های بین‌المللی مهارتی اظهار کرد: در نخستین دوره “مسابقات بین‌المللی مهارت‌های دیجیتال” که به میزبانی کشور روسیه از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۹ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲) در شهر کازان و برگزار شد ۲۰ کشور حضور داشتند که محمد قاسمی نسب تختی توانست با کسب مقام دوم در رشته فناوری‌های وب برای هرمزگان افتخار آفرینی کند.

بذرافشان همچنین با اشاره به رقابت‌های ملی مهارت آموزی گفت: در سال جاری سه مدال رنگارنگ توسط فرزندان این استان به دست آمد که محمد قاسمی نسبت تختی در طراحی وب سایت مقام اول کشور با بدست آورد، شایان خیرآبادی در رشته مدیریت سامانه‌های تحت شبکه مدال نقره را از آن خود کرد و محمد طاها مریدی در زمینه راه‌کارهای نرم افزاری برای تجارت مقام برنز را از آن خود ساخت، خانم حدیثه جمعه پور ایسینی در رشته شیرینی پزی مقام برنز و علی معلمی در رشته تهویه و تبرید مقام برنز را بدست آورد.

وی تصریح کرد: سال جاری در رقابت‌های ملی کارگران ایران سه مدال رنگارنگ برای این استان به دست آمد که ساعد رسولی در جوشکاری SMAW (جوشکاری قوسی با الکترود روکش دار) مقام نخست، شهرام محمدی در رشته جوشکاری SMAW مقام دوم کشور را کسب کرد، جلال رحیمی هم در جوشکاری آرگون مقام سوم کشور را از آن خود کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید