خبر فوری

زندگی متفاوت یک جانباز مدافع حرم کتاب شد

کتاب «معجزه رتیان» زندگی متفاوت جانباز مدافع حرم است که به قلم طاهره کوهکن و به همت انتشارات روایت فتح چاپ و منتشر شده است.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، کتاب «معجزه رتیان» نوشته طاهره کوهکن برداشتی داستانی از زندگی جانباز مدافع حرم، عباس دهقانی است که به همت انتشارات روایت فتح منتشر شده است.
 
جوانی اهل گوریگاه که بیشتر روز‌ها و شب‌های بیست و هشت سالگی‌­اش در تاریکی خلاف می‌گذرد. تا اینکه یک روز دیدن نامه اعزام دوستش به سوریه تلنگری می‌شود بر شیشه ذهنش. آن نامه یادآور خوابی می‌شود که عباس روز قبلش دیده بود. خوابی که در محاصره چند ساعته رتیان، زیر گلوله‌باران تعبیر شد و روی سیاه سکه زندگی عباس را برگرداند.
 
در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: «نمی­‌دانستم به کدام طرف فرار کنم! زمین زیر پایم مثل گهواره پریشانی می‌­ماند که نه تنها قصد خوابم را نداشت که می‏‌خواست اگر خوابی هم توی وجودم هست بپراند. انگار دو طرف دعوا قصد جانم را کرده بودند که با تمام قوا، توپ‌­های آتشین‌شان را روی سرم می‌­ریختند. دیگر تانکی در کار نبود و در عوض توپخانه­‌ها و بالگرد‌های جنگنده به میدان آمده بودند. حتماً نیرو‌های خودی فکر کرده بودند من هم تمام کردم که به قصد کشت، وجب به وجب را شخم­‌کاری می‌­کردند. خمپاره صد و بیستی از بالای سرم آتش کرد و چند متر آن طرف­‌تر به زمین خورد. آنقدر لرزیدم که حس کردم الان است که زمین زیر پایم باز شود. نمی‌­دانم از ترس بود یا درد که نالیدم: واااااای.»
 
زندگی متفاوت یک جانباز مدافع حرم کتاب شد
 
در بخش دیگری از این کتاب عباس دهقانی از لحظه جانبازی خود می‌گوید؛ «فرو رفتن اولین گلوله توی بدنم، مثل نیشگون محکم و خون‌آلودی بود که تمام کارهای گذشته‌ام را مقابل چشمانم نشاند و ترس از مرگ را به دلم انداخت! هیچ وقت فکر نمی‌کردم در شرایط قرار بگیرم که به خاطر کارهای گذشته‌ام به غلط کردن بیفتم. اما حالا در این لحظات دلهره‌آور تنهایی که برای زنده ماندن، در هر ثانیه می‌مردم و دوباره جان می‌گرفتم، به سختی احساس پشیمانی می‌کردم.»
 
کتاب ۱۲۹صفحه‌ای «معجزه رتیان» با قیمت ۲۸ هزار تومان به همت انتشارات روایت فتح در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
 
یادآور می‌شود؛ سال گذشته کتاب «دوستت دارم به یک شرط» از طاهره کوهکن به همت انتشارات روایت فتح راهی بازار نشر شده بود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید