مدیریت مصرف انرژی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا،سعید بهادیوند چگینی روز چهارشنبه در همایش نقش بسیج در مدیریت مصرف انرژی برق که در شرکت توزیع نیروی برق قزوین برگزار شد،افزود: در 2 سال گذشته با همراهی و همکاری مردم، شرکت ها و نهادها، این شرکت توانسته است پیک بار 720 مگاواتی خود را به طور ثابت نگاه داشته و در این رابطه نیز هیچ خاموشی نیز نداشته ایم.
وی با اشاره به اینکه برای فرهنگ سازی اصلاح الگوی مصرف، شرکت توزیع نیروی برق استان همه ساله جامع هدف خود را به چنین همایش هایی دعوت می کند،اضافه کرد: این شرکت طی سال های گذشته موفق شده از ظرفیت های بسیج به شکل مطلوبی استفاده کند و امسال نیز با دعوت این نهاد، قصد داریم پیک بار مصرف برق استان را همانند 2 سال گذشته ثابت نگاه داریم و افزایش مصرف پیشگیری کنیم.
بهادیوند چگینی، زمان مناسب برای مدیریت مصرف بهینه برق در فصل گرما را بین ساعات 11 تا 15 و 19 تا 23 اعلام کرد و یادآور شد: اگر تنها ما روزانه 10 درصد از مصرف برق خود را در محیط های صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی کاهش دهیم به طور حتم شاهد هیچ گونه خاموشی نخواهیم بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته مردم توانستند سه هزار مگاوات برق را پیک زایی کنند،افزود: اگر این اتفاق رخ نمی داد به طور حتم 1.5 برابر ظرفیت نیروگاهی مانند شهید رجایی را باید می ساختیم که این مساله بار مالی فراوانی را بر دوش دولت و مردم وارد می ساخت.
استان قزوین دارای 457 هزار و 88 مشترک برق در بخش های صنعتی، کشاورزی، تجاری و خانگی است.
8054/3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید