خبر فوری

وزیر علوم:‌ کاربردی‌ کردن علم آکادمیک در کشور/ پارک علم و فناوری در کنار دانشگاهها تاسیس می‌شود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره نقش وزارت علوم در عملیاتی شدن علم آکادمیک در کشور، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد و در هر استان حداقل یک پارک علم و فناوری احداث شده است.

وی گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان توسط این پارک‌ها حمایت می‌شوند و ۴ هزار و ۶۰۰ شرکت‌های دانش‌بنیان تاسیس شده‌اند که با کمک در حل مشکلات بومی و کشوری، اشتغال ایجاد کرده‌اند. 

وی با بیان اینکه ۳ و نیم میلیون دانشجو در ۱۹۷ مرکز آموزش عالی کشور تحصیل می‌کنند، تصریح کرد: اغلب ۴۳ پارک علم و فناوری موجود در کشور، در کنار دانشگاه‌ها واقع شده‌اند و این نزدیکی، فرصت مناسبی را برای حضور دانشجویان و فارغ‌التحصیلان در محیط‌های عملیاتی و کاربردی دانش فراهم می‌‌کنند.

انتهای پیام/

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید