خبر فوری

افزایش رونق اقتصادی با توسعه سواحل مکران محقق می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از جاسک، جمشید انصاری عصر امروز پس از بازدید از سواحل مکران در شهرستان‌های سیریک و جاسک، اظهار داشت: سواحل مکران دارای ظرفیت های فراوان است که باید ضمن برنامه ریزی مطلوب، نیروی انسانی متخصص و کاردان نیز برای شکوفایی استعدادهای این منطقه به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: توسعه و شکوفایی ظرفیت‌های سواحل مکران، موجب افزایش رونق اقتصادی در استان هرمزگان و کشور می‌شود.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: باید در اجرای پروژه‌های توسعه سواحل مکران با افزایش به کارگیری نیرو‌های متخصص، زیر ساخت‌های لازم را در این منطقه فراهم کنیم.

برنامه‌ریزی و پیگیری اجرای طرح‌های توسعه‌ منطقه مکران 

فریدون همتی نیز گفت: سواحل مکران آینده بسیار درخشانی دارد و ما تلاش می‌کنیم با فراهم کردن بستر مناسب شاهد تسریع در توسعه این منطقه باشیم.

استاندار هرمزگان گفت: با توجه به بازدیدهایی که از منطقه سواحل مکران داشتیم، تلاش می کنیم برنامه ریزی و پیگیری مناسبی جهت اجرای اقدامات توسعه‌ای این منطقه صورت گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه بسیار بزرگ ایجاد پایانه صادرات نفت در جاسک در حال اجراست که ظرفیت نهایی آن صادرات روزانه ۱۰ میلیون بشکه نفت از این منطقه خواهد بود.

همتی افزود: راه اندازی شهرک صنعتی دو هزار هکتاری، ایجاد پالایشگاه ۳۵۰ هزار بشکه ای و ایجاد یک مجموعه پتروپالایش دیگر برنامه های در حال اجرا برای توسعه سواحل مکران در شهرستان جاسک می باشد.

استاندار هرمزگان بیان کرد: راه اندازی شهرک گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری در کنار سد جگین، نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی سیریک و اجرای پروژه های شیلاتی و گردشگری از دیگر برنامه ها برای توسعه سواحل مکران می‌باشد.

وی گفت: پیگیری های بسیاری برای برقراری پرواز مستقیم جاسک به تهران انجام شده و این امر به زودی عملیاتی می شود که موجب حضور هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران و گردشگران در این منطقه خواهد شد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: سواحل مکران آینده بسیار درخشانی دارد و ما تلاش می‌کنیم با فراهم کردن بستر مناسب شاهد تسریع در توسعه این منطقه باشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید