تمامی جاده های کشور به دوربین کنترل سرعت تجهیز می شوند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، داود کشاورزیان، ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان بیان داشت: یک نگاه اشتباه در مورد مصوبه دولت بوجود آمده بود که دیگر نمی توانیم صادرات داشته باشیم، زمانیکه به سازمان ورود کردیم برای مدیریت و ساماندهی پایانه بار، سعی کردیم درآمد پایانه ها در همان پایانه هزینه شود. امیدواریم این روند در دوران مدیریت جدید راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه پیدا کند.

وی عنوان کرد: نوبت دهی مجازی در استان هرمزگان و بندرامام خمینی راه اندازی شده است و راننده قبل از حضور در استان هرمزگان می تواند نوبت بگیرد و زمان استراحت و خواب در پایانه بار کاهش یافته است.

شرکتهای حمل و نقل مسافری هم نام سازی می شوند

کشاورزیان اظهارداشت: آئین نامه حمل و نقل مسافری هم تغییر کرده است. در آئین نامه جدید شرکتهای مسافری اتوبوس که ۱۵۰۰ شرکت است در قالب شرکت های هم نام ساماندهی می شوند. انحرافی در گذشته در تشکیل و مجوز راه اندازی شرکت ها شکل گرفته بود و شاهد ثبت و راه اندازی شرکتهای زیادی در حوزه حمل و نقل مسافری بودیم. با اجرای آئین نامه شرکتها ادغام می شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بخش عمده تصادفات جاده ای مربوط به همین تعدد شرکتهای مسافری بود. یکی از تخلفات محرز و تاثیرگذار در افزایش تصادفات رانندگی حمل و نقل مسافری عقد قرارداد یک راننده با چند شرکت حمل و نقل بود. به همین دلیل رانندگان مجبور بودند در مسیرهایی اقدام به جابجایی مسافر کنند که شناختی از مسیر و جاده نداشتند سال گذشته تعداد تصادفات جاده ای در حمل و نقل مسافری به خصوص شمال کشور افزایش زیادی داشت و شاهد تصادفات مرگبار و دلخراش مسافران بودیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: طرح برند سازی یا شبکه سیر هم نام در قالب ۲۰ برند و نام ساماندهی می شود و دیگر از تردد رانندگان در مسیرهای غیراشنا جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اصلاح آئین نامه حمل و نقل باری در کشور افزود: آئین نامه حمل و نقل باری هم تدوین شده است که اجرای آن موقتا تا دریافت پیشنهادات شرکتهای حمل و نقل باری متوقف شده است.

مشکل تامین اعتبار برای نگهداری جاده های اصلی کشور داریم

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد: یکی از وظایف سازمان نگهداری جاده ها و راه های مواصلاتی روستایی و اصلی کشور است. اما در سال جاری برای نگهداری شریان های اصلی به بیش از ۶هزار و ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم که متاسفانه به هیچ وجه منابع استانی در بخش نگهداری راههای غیرشریانی پاسخگو نیست. وزارت راه بدنبال منابع پایدار برای نگهداری راهها است، نمی توانیم از محل تخصیص بودجه های عمرانی نگهداری راهها را فعال کنیم.

وی افزود: در شرایط فعلی که در تنگنای تامین مالی قرار داریم توان شرکت های پیمانکاری هم فروکش کرده است. اولویت اصلی در شرایط تنگنای مالی ایمن سازی راههای فعلی است.

وی اعلام کرد: تمامی جاده های شریانی کشور به دوربین های کنترل سرعت و ترافیک تجهیز خواهد شد.

کشاورزیان خاطرنشان کرد: بزودی نصب سامانه کنترل سرعت و تردد کامیون ها و حمل و نقل باری هم انجام خواهد شد تا شاهد حوادث خطرناک نباشیم و شاهد کاهش تصادفات جاده ای ناشی از بی خوابی و عدم رعایت سرعت توسط شبکه حمل و نقل باری نباشیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید