خبر فوری

تساوی بارسلونا مقابل بیلبائو/ پیروزی لیورپول با درخشش دیوگو ژوتا/ برتری پرگل اینتر برابر جنوا

هرمزبان – اتلتیک بیلبائو و بارسلونا در دیداری هیجان انگیز و پر از موقعیت گل، به تساوی رسیدند. 
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، اتلتیک بیلبائو در چارچوب هفته دوم لالیگا، میزبان بارسلونا بود. در شبی که با موقعیت سوزی بریتویت آغاز شد، اتلتیک بیلبائو انواع و اقسام موقعیت گلزنی را که معمولا روی پرس فوق العاده اش به دست می آورد از دست داد تا اینیگو مارتینز سرانجام قفل دروازه بارسلونا را شکاند. در حالی که با توجه به روند بازی به ثمر رسیدن گل تساوی بارسلونا دور از ذهن به نظر می رسید، ممفیس دیپای روی یک ضربه محکم و استثنایی کار را به تساوی کشاند و اولین گل خودش برای بارسا (در بازی های رسمی) را به ثمر رساند. اریک گارسیا در لحظات پایانی از زمین بازی اخراج شد تا بارسلونا بازی را 10 نفره به پایان برساند. 
در شبی که جرارد پیکه مصدوم شد و اریک گارسیا هم در دقایق پایانی با کارت قرمز داور از زمین بیرون رفت، شاگردان رونالد کومان توانستند در سن مامس به یک امتیاز برسند. بیلبائو بازی را بهتر آغاز کرد اما این بارسا بود که در دقیقه 6 صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد اما مارتین برایتویت که می‌توانست روی حرکت عالی ممفیس دیپای، گل اول بازی را به ثمر برساند، ضربه اش را از بالای دروازه به بیرون زد.
سه دقیقه بعد، روی اشتباه اریک گارسیا، این اینیاکی ویلیامز بود که می‌توانست بیلبائو را پیش بیندازد اما واکنش به موقع نتو، دروازه بارسا را نجات داد. فشار بازیکنان بیلبائو ادامه داشت و در دقیقه 12، بار دیگر این تیم در آستانه زدن گل اول قرار گرفت اما این بار ضربه سانست به تیر دروازه برخورد کرد. در ادامه بازی متعادل شد اما در دقیقه 17، روی اشتباه نتو، بار دیگر سانست صاحب موقعیت شد ولی حضور به موقع فرانکی دی یونگ باعث شد تا تنها یک کرنر نصیب بیلبائو شود. برتری میزبان ادامه داشت و بازیکنان این تیم باز هم موقعیت های خطرناکی روی دروازه بارسا ایجاد کردند اما نتوانستند به گل برسند. در دقیقه 31 پیکه دچار مصدومیت شد و از بازی بیرون رفت و جای خود را به آرائوخو داد. در دقایق پایانی نیمه اول باز این بازیکنان بیلبائو بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند و در نهایت این نیمه بدون گل به پایان رسید.
نیمه دوم را هم بیلبائو هجومی آغاز کرد و چیزی نمانده بود که در همان دقیقه اول به گل برسند اما ابتدا نتو و سپس آرائوخو، دروازه این تیم را بسته نگه داشتند. فشار حملات بیلبائو سرانجام در دقیقه 50 نتیجه داد و این تیم به گل رسید. روی یک ضربه کرنر بود که روی ارسال ایکر مونیانین، این اینیگو مارتینز بود که با فرار از یارگیری اریک گارسیا، با یک ضربه سر تماشایی کار را تمام کرد.
سرجینیو دِست می‌توانست خیلی زود گل تساوی بارسا را به ثمر برساند اما واکنش به موقع خولن، دروازه بیلبائو را بسته نگه داشت. در ادامه بازی متعادل دنبال شد و اگرچه بازیکنان بارسا بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما نمی‌توانستند موقعیت چندانی روی دروازه حریف ایجاد کنند. تا اینکه در دقیقه 73، روی پاس جوردی آلبا، این دی یونگ بود که صاحب موقعیت شد اما ضربه او به تیر دروازه برخورد کرد. تنها دو دقیقه بعد، سرانجام آبی و اناری ها به گل تساوی رسیدند. روی پاس سرخی روبرتو بود که دیپای صاحب موقعیت شد و با یک شوت تماشایی کار را به تساوی کشید.
در ادامه باز هم این بازیکنان بارسا بودند که نمایش بهتری داشتند و در دقیقه 85، بار دیگر دی یونگ صاحب موقعیت شد اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت. در دقایق پایانی هر دو تیم به دنبال زدن گل برتری بودند تا اینکه در سومین دقیقه از وقت های تلف شده، اریک گارسیا با خطا روی نکو ویلیامز، یک موقعیت خوب را از بیلبائو گرفت و داور هم او را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد اما این اتفاق هم تغییری در نتیجه ایجاد نکرد و در نهایت بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

– سیمونه اینزاگی شروع دلچسبی به عنوان سرمربی اینتر داشت. اینتر که با از دست دادن ستارگانی چون روملو لوکاکو اشرف حکیمی پا به فصل 22-2021 گذاشته است، با پیروزی 4-0 مقابل جنوا در دیدار اول، هیچ ضعفی از خود نشان نداد. در واقع آن ها نسبت به تقابل فصل با جنوا در جوزپه مه آتزا، یک گل بیشتر هم به ثمر رساندند. درخشش چهره های جدیدی همچون چالهان اوعلو و ژکو این امید را به هواداران اینتر داد که تیم محبوب شان به مسیر خود ادامه خواهد داد. البته که در ادامه فصل قطعا چالش های بزرگ تری پیش روی تیم اینزاگی قرار می گیرد ولی شاید دست کم گرفتن آن ها در کورس قهرمانی، یک بی انصافی بزرگ باشد. 

– قرمزها با این برد 6 امتیازی شدند و با یک بازی بیشتر نسبت به باقی تیم ها، صدر جدول را به خود اختصاص دادند. لیورپول بازگشت هواداران پر شمار خود به آنفیلد را با یک برد جشن گرفت. لیورپول که سال قبل در همین ورزشگاه 1-0 به شرابی ها باخته بود، این بار با تیمی آماده به مصاف حریف رفت و با کمترین دردسر دومین برد خود از دومین بازی این فصل را کسب کرد. بازگشت جوردن هندرسون به ترکیب قرمزها و گلزنی مجدد سادیو مانه برای این تیم در آنفیلد، از نکات جالب این مسابقه بود. 

منبع: خبرگزاری آریا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید