خبر فوری

فرمول یک در سالی که گذشت/ همه چیز در ورشتاپن خلاصه شد

هرمزبان – راننده هلندی ردبول سال قبل سومین قهرمانی متوالی فرمول یک جهان را به دست آورد تا یکه‌تازی‌اش را در این رشته نمایان کند.

به گزارش ایسنا، فرمول یک در سالی که گذشت یک نام متمایز داشت و آن هم کسی نبود جز مکس ورشتاپن. سال ۱۴۰۲ برای او با قهرمانی در میامی شروع شد.  راننده هلندی با یک بازگشت درخشان دیگر در مسابقات فرمول یک در میامی، ردبول را بار دیگر در رده نخست قرار داد. فرشتاپن کاملاً در فرمول یک توانسته خودش را تثبیت کند و درآمد خوبی را هم به دست می‌آورد.

فرشتاپن توانست در سالی که گذشت  رکوردها را یکی پس از دیگری به نام خود ثبت کند و در نهایت اواسط مهر ۱۴۰۲ بود که مکس فرشتاپن سومین قهرمانی متوالی فرمول یک جهان را به دست آورد. او در مسابقات جایزه بزرگ قطر پس از اسکار پیاستری دوم شد تا قهرمانی‌اش را قطعی کند.

او در سال ۲۰۲۳ رکورد بیش‌ترین بردهای متوالی در یک فصل را با ۱۰ برد به نام خود ثبت کرد. تنها مایکل شوماخر  و لویس همیلتون پیروزی‌های بیش‌تری نسبت به او در تاریخ فرمول یک دارند.

فرمول یک در سالی که گذشت/ همه چیز در ورشتاپن خلاصه شد

این راننده هلندی به یازدهمین راننده‌ای تبدیل شد که حداقل به سه عنوان قهرمانی جهان دست می‌یابد و  پنجمین راننده‌ای است که موفق به هت‌تریک متوالی در قهرمانی می‌شود.

 سه بار قهرمانی در جهان باورنکردنی است ولی ما به تلاش‌مان ادامه خواهیم داد و بهترین کار را انجام می‌دهیم.

اواخر سال قبل در اسفند نیز او توانست فصل جدید رقابت‌های فرمول یک را با قهرمانی شروع کند. راننده ردبول در اولین دور مسابقات قهرمانی جهان فرمول یک در بحرین به مقام نخست دست پیدا کرد تا فصل جدید رقابت‌ها را نیز با قدرت شروع کرده باشد.

این راننده هلندی سال جدید را با ناکامی در استرالیا شروع کرد و خودرو او در جایزه بزرگ استرالیا با نقص فنی روبه‌رو شد و او مجبور شد از دور چهارم مسابقه را ترک کند. با این حال او در رده بندی نهایی برترین رانندگان سال ۲۰۲۴ بالاتر از چارلز لکرک و سرخیو پرز در رده نخست قرار دارد و باید دید او در سال جدید نیز برای چهارمین بار پیاپی تاج‌گذاری خواهد کرد و عنوان قهرمانی را به خود اختصاص خواهد داد یا باید منتظر یک شگفتی ماند.

  • خبرنگار مهرداد میرزایی
  •  دبیر داود حاجبیان

انتهای پیام

احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در مصلی کیش

از فرمولِ ناکارآمدِ متناسب‌سازی تا دستمزدهای ناچیز

جامعه‌ای که به بلای دنیا طلبی دچار شود عدالت علوی را برنمی‌تابد

مراسم دومین شب قدر در حرم امام راحل با حضور رئیس جمهور آغاز شد

شیخ محمد یزبک: دشمنان لبنان حق تعیین رئیس جمهور این کشور را ندارند

شهادت بیش از 400 نفر در اطراف بیمارستان الشفاء

عبدالمتین قانع سخنگوی طالبان: مواد مخدر از برخی کشورها وارد افغانستان می شود!

 

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید