خبر فوری

شاعران انقلاب تجلیل شدند

چهار شاعر انقلاب با حضور دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تجلیل شدند.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان؛ آیین تجلیل ملی از شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی با عنوان «راویان بالندگی» صبح امروز ۱۸ بهمن‌ماه با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالن کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد.

علیرضا مختارپور قهرودی، دبیر کل نهاد در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره اهمیت و جایگاه شعر انقلاب گفت: در کتابی خواندم که اگر کوه دماوند با آن عظمت را از بالا در میان یک اقیانوس رها کنید، چه امواج سهمگینی ایجاد خواهد کرد، انقلاب اسلامی همان امواج و تأثیری بود که در جهان ایجاد کرد.

مصطفی محدثی خراسانی، شاعر پیشکسوت انقلاب در این نشست گفت: شعر انقلاب فراخوان تمام ارزش‌ها و فضیلت‌های شعر فارسی بود. انقلاب زمینه‌ای را فراهم کرد که با میراث گران‌قدر فرهنگی و هنری خود آشتی کنیم و پیوندی که تلاش می‌شد بین ما و ریشه‌هایمان گسسته شود، محکم‌تر شود و در قالب شعر انقلاب یک بار دیگر با افزودن حوزه‌های مفهومی و زبانی فصل شکوهمندی از جریان اصیل شعر انقلاب را رقم بزند.

وی افزود: شعر انقلاب ستایشگر روشنی‌ها، راستی‌ها و فضیلت‌هاست. این طور نیست که شاعران انقلاب یک سویه نگاه کرده و فقط ستایشگر انقلاب باشند، زیرا هر جا که لازم بوده، در مقابل کجروی‌ها ایستاده است.

محدثی خراسانی ادامه داد: شعر انقلاب منتقدترین هنر در میان هنرهاست. سیدحسن حسینی که از جریان‌سازان شعر انقلاب بود، در هر برهه از انقلاب و جنگ شعر‌هایی را سرود و یاد شهیدان را پاس داشت. اما آنجا که اشرافی‌گری را دید، شعر «آب‌ها و مرداب‌ها» را سرود و از وضعیت موجود انتقاد کرد.

شاعران انقلاب تجلیل شدند

این شاعر انقلاب یادآور شد: در پازل شعر انقلاب، شاعران بسیاری نقش داشتند و امروز می‌توانیم شعر انقلاب را به عنوان یکی از جریان‌های اصلی مورد توجه قرار دهیم و امیدواریم نسل جوان امروز بتواند در تقویت این شعر نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

شعر انقلاب آمیز‌ه‌ای از تعهد ادبی و دینی

حسین اسرافیلی، شاعر پیشکسوت در ادامه بیان کرد: انقلاب فرصتی را به وجود آورد و محملی شد تا از زبان شعر برای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم انقلاب بهره گرفته شود. ادبیات فارسی از هزاران سال پیش در همین حوزه‌ها حضوری فعال داشته و ما را به پاکی، درستی و پرهیز از پلشتی‌ها دعوت کرده است.

وی افزود: امیدوارم این شعر محمل خوبی برای تبیین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب، امام خمینی‌(ره) و شهدا باشد و این اهداف از طریق شعر انقلاب گویاتر و پویاتر شود.

رضا اسماعیلی، شاعر انقلاب در ادامه این نشست گفت: شعر انقلاب آمیز‌ه‌ای از تعهد ادبی و دینی است و در عین اینکه موضوع‌مند است، موضع‌مند هم هست. شاعران انقلاب دردی برای بیان کردن دارند و یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های شعر انقلاب، عدالت‌خواهی است.

شاعران انقلاب تجلیل شدند

در ادامه این نشست مبین اردستانی، عباس براتی‌پور، علی محمد مؤدب، رضا اسماعیلی، میلاد عرفانپور، فریبا یوسفی و مریم عربلو شعرخوانی کردند.

در پایان نشست «راویان بالندگی» از حسین اسرافیلی، عباس براتی‌پور، ناصر فیض و رضا اسماعیلی تجلیل و قدردانی شد.

یادآور می‌شود؛ همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب و همراه با شعار «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر، چون کوه استوار» آیین تجلیل ملی از شاعران و فعالان شعر انقلاب اسلامی با عنوان «راویان بالندگی» از ۱۸ تا ۲۹ بهمن در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید