ضرورت وحدت علمای اهل سنت قشم دربرخورد با فرقه گرایی

آنچه روشن ومبرهن است این عده که ماهیت آن برای مردم مشخص است گاها اختلافات شخصی خود را به موضوعات مختلف تسری داده تابلکه ازآب گل آلود ماهی بگیرند. این اقدام نادرست باید با وحدت علمای اهل سنت قشم مورد برخورد جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان از بندرعباس، جهانگیر حاجی‌زاده از فعالان اجتماعی هرمزگان در یادداشتی با اشاره به فوت یکی از چهره‌های مطرح اهل‌سنت قشم بدنبال تألمات روحی ناشی از رفتار جمع کوچکی از افراد در مراسم نمازجمعه هفته گذشته، آورده است:

خبر کوتاه بود: فوت شیخ محمد اسلامی 

پس از فوت ایشان عده ای بر طبل تشویش اذهان عمومی کوبیده و سخنانی برزبان راندند که جز ایجاد اختلاف و بازی درپازل دشمن در این موقعیت حساس کشور چیزی از آن متصور نیست.

آنچه روشن و مبرهن است، این عده که ماهیت آن برای مردم مشخص است گاها اختلافات شخصی خود را به موضوعات مختلف تسری داده تا بلکه از آب گل آلود ماهی بگیرند. 

ضرورت دارد دستگاههای متولی امنیتی، اطلاعاتی و قضایی نسبت به ریشه‌یابی جریان‌هایی که به انحای مختلف باعث انشقاق جامعه می‌شوند، با مغرضان به نظام اسلامی و کسانی که به انحای مختلف در پازل دشمن بازی می‌کنند، را داشته باشد.

وحدت جامعه اسلامی خمیرمایه و جوهره‌ انسجام‌بخشی به جبهه‌ اسلام ناب و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی بوده و تنها نسخه‌ شفابخش برای التیام دردهای پیکر زخم‌آلود امت اسلام در فضای غبارآلود کنونی است.

وحدت امت اسلامی از دیرباز آرمان مصلحان صادق و پیشگامان دلسوز امت اسلامی بوده و برای تحقق آن با بیان و بنان خویش مجاهدت‌های فراوان در عرصه‌های مختلف انجام نموده‌اند و حتی در این راه از بذل جان دریغ ننموده‌اند.

مقام معظم رهبری بارها بر حفظ وحدت اسلامی تاکید کرده‌اند و اینکه اکنون عده‌ای درقشم مبادرت به فتنه انگیزی مذهبی بین جامعه اهل سنت می‌نمایند که باید در قبال آنها هوشیار بود.

از علمای اهل سنت استان هرمزگان، خصوصا شیخ محمدعلی امینی، شیخ خطیبی، شیخ پردل و شیخ قتالی واجب است تا برهم افزایی جامعه اهل سنت در مقابله با تفرفه افکنی عده‌ای با اغراض شخصی تأکید و از ایجاد دودستگی دربین اهل سنت جلوگیری کنند. 

طلوع خورشید انقلاب اسلامی در ایران نقطه عطفی برای تحقق امت واحد اسلامی شد و رهبران آن راه نجات امت اسلامی را در وحدت  اسلامی دانسته‌اند تا امت اسلامی را از تلاطم امواج فتنه‌ها و جدایی‌های ساختگی به ساحل امن وحدت و همبستگی و همگرایی برسانند.

خداوند متعال در سوره آل عمران آیه ۱۰۵ می فرماید «وَ لا تَکُونُوا کَالّذینَ تَفَرّقُوا وَ اخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَیِّناتُ وَ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ عَظیمٌ؛ یعنی شما مانند دیگران (پیروان سایر ادیان) مباشید که پس از آن که آیات روشن الهی بر ایشان آمد، فرقه فرقه شدند و اختلاف پیدا کردند برای چنین کسانی عذابی عظیم است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

منبع: فارس

hormozban هرمزبان ivlcfhk اخقئخظذشد

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید