خبر فوری
هرمزبان:هم‌زمان با شب شهادت ام الائمه حضرت فاطمه زهرا(س)، از درب‌های حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در میان خیل عظیم عزاداران فاطمیه در بندرعباس رونمایی شد. 

رئوفی: با اجرای پروژه‌های حرم‌های مطهر اهل‌بیت(ع)، فرهنگ و هنر اسلامی خود را صادر می‌کنیم

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، صحن و سرای امامزاده سید مظفر(ع) در شب شهادت زهرای مرضیه(س) به‌صورت هم‌زمان میزبان دو برنامه شاخص «سوگواره یاس نبوی» و «رونمایی از درب‌های حرم مطهر امامین عسکریین(ع)» بود. 
در این آیین که با حضور معاون استاندار هرمزگان، رئیس ستاد عتبات عالیات استان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بندرعباس و جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در آستان مقدس امامزاده سید مظفر(ع) برگزار شد، کربلایی پسندیده از مداحان اهل‌بیت(ع) به مداحی پرداخت. 
 معاون استاندار و قائم‌مقام ستاد عتبات عالیات هرمزگان در این آیین ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا و همچنین درگذشت 66 تن از هم‌وطنان در سانحه هوایی، با استناد به روایتی از امام صادق(ع) به تشریح تشابه حضرت زهرا و شب قدر پرداخت و گفت: همان‌گونه که شب قدر یکی از شب‌های 19، 21 و 23 رمضان است درباره زمان شهادت حضرت فاطمه(س) نیز سه روایت و مکان دفن نیز سه‌نقطه مطرح است. 
علی رئوفی با بیان اینکه کسی جز خداوند متعال قدر و جایگاه شب قدر را نمی‌تواند درک کند، افزود: در رابطه با مقام و منزلت حضرت زهرا نیز جز خداوند کسی قادر به شناخت نیست. 
این مقام مسئول به مظلومیت حضرت فاطمه(س) اشاره و عنوان کرد: این مظلومیت از امیرالمؤمنین علی(ع) به حضرت زهرا(س) و فرزندان آن حضرت به ارث رسیده است. 
وی با ذکر این نکته که رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان پس از انتصاب، پیشنهاد اجرای پروژه برای عتبات عالیات در استان را مطرح کرد که پس از رایزنی، ساخت هشت درب«چهار درب حرم امامین عسکریین(ع) و چهار درب حرم مطهر امامزاده سید محمد عمومی بزرگوار امام زمان(عج)» در دستور کار قرار گرفت. 
معاون استاندار هرمزگان ادامه داد: این درب‌ها پس از انتقال به کشور عراق، در مکانی نصب می‌شوند که امام زمان(عج) در آن مکان رفت‌وآمد می‌کند و عبارت اهدایی مردم بندرعباس، حاجی‌آباد و هشت بندی توکهور بر روی آن‌ها حک‌شده و افتخاری برای هرمزگان است.

وی به بیان خاطره‌ای از دورانی که سکان‌دار اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان بود پرداخت و خاطرنشان کرد: در دهه 80 به دستور نماینده ولی‌فقیه، مکانی برای جمع‌آوری نذورات مردمی جهت بازسازی حرم مطهر سیدالشهدا در امامزاده سید مظفر(ع) در نظر گرفته شد که ماهیانه حدود 100 میلیون ریال جمع‌آوری می‌شد. 
رئوفی افزود: شبی که برای زیارت به امامزاده آمده بودم متوجه مراجعه بانوی محجبه‌ای با پوشش بندری شدم که همه النگوهایش را قیچی و در جواب مدیر داخلی امامزاده که برای دریافت رسید صبر کند گفت کسی پول امام حسین(ع) را نمی‌تواند بخورد که این بیانگر اعتقاد مردمان این دیار است. 
وی با بیان اینکه هرکدام از درب‌ها به مدت یک سال و نیم ساخته‌شده است، تصریح کرد: مردم حلال‌ترین و طیب‌ترین پول که حاصل دسترنجشان بوده را برای ساخت درب‌ها کمک کرده‌اند. 
قائم‌مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ایجاد شبهه با نیت فاصله انداختن بین مردم و اهل‌بیت(ع)، گفت: از فردا که خبر رونمایی این درب‌ها منتشر شود، موج حملات علیه این حرکت معنوی همانند شبهه افکنی ها علیه هزینه کردن برای عاشورا، اربعین، رفتن به مکه و … در شبکه‌های اجتماعی آغاز خواهد شد. 
وی در پاسخ به شبهه‌ای که می‌گوید از پولی که برای محرم، اربعین، حج و … هزینه می‌شود می‌توان مدرسه، راه و درمانگاه ساخت، تصریح کرد: 37 سال راه کربلا بسته بود، با پول آن چند مدرسه، چند کیلومتر راه و چند باب درمانگاه و بیمارستان بنا کردید؟ 
رئوفی به هزینه‌های سرسام‌آور برای خوش‌گذرانی در سفرهای خارجی، افزود: چرا از پول‌هایی که در آنتالیا، تایلند، اروپا و … هزینه می‌کنید برای ساخت مدرسه و درمانگاه استفاده نمی‌کنید. 
وی همچنین به اجرای پروژه‌های مختلف عتبات عالیات به‌ویژه صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشاره و اذعان کرد: همه مهندسان، معماران و کارگران این پروژه‌ها ایرانی هستند و مصالح ساختمانی نیز از ایران صادر می‌شود و با این حساب بیش از 80 درصد از پولی که به عتبات فرستاده می‌شود دوباره به کشور بازمی‌گردد و این از لحاظ مادی است درصورتی‌که بر اساس اعتقاداتمان انجام این امور از باقیات و الصالحات است. 
معاون استاندار هرمزگان افزود: با اجرای پروژه‌های حرم‌های مطهر اهل‌بیت(ع)، فرهنگ و هنر اسلامی خود را به کشورهای عراق، سوریه و … صادر می‌کنیم. 
رئوفی گفت: کسانی که درصدد ایجاد فاصله بین مردم و ائمه(ع) هستند در حال ایجاد شبهه هستند و شاید این شبهات در ذهن نسل جوان تأثیرگذار باشد لذا باید علمای دینی به این شبهات پاسخ دهند. 
وی بیان کرد: ملت ایران برای اعتقادات و دین و برای آنچه انقلاب کرد تا پای جان ایستاده و خواهد ایستاد.

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، از مجموع چهار درب حرم مطهر امامین عسکریین(ع) 2 درب در بندرعباس ساخته‌شده است که از این درب‌ها رونمایی شد و سه‌شنبه ساعت برای بدرقه توسط اجتماع بزرگ فاطمیون دوباره به امامزاده سید مظفر(ع) انتقال داده می‌شوند. 
هم‌زمان با دومین روز از اسفندماه نیز درب‌ها به سمت کوهستان پارک «پنجه علی»، «دوراهی ایسینی»، «ایسین» و «تازیان» ، سومین روز نیز به سمت «قلعه قاضی»، چهارمین روز به سمت «روستای حسنلنگی و توابع» حرکت داده می‌شوند. 
درب ساخته‌شده در هشتبندی ششم اسفند از مسیر رودان و روستای سرزه به سمت بندرعباس و درب ساخته‌شده در حاجی‌آباد نیز از مسیر «قطب‌آباد»، «گهره» و «فین» به سمت بندرعباس حرکت می‌کند. 
سازه چوبی درب‌ها از جنس چوب، ساج و پشت درب‌ها نیز گره چینی و مصالح مصرف‌ شده نیز مس، نرنج و طلاست و وزن هر درب نیز ۴۰۰ کیلوگرم است.
برای ساخت این چهار درب که پایان اسفندماه سال جاری جهت نصب به شهر سامرا در کشور عراق منتقل می‌شوند، 20 میلیارد ریال از محل نذورات و مشارکت‌های مردمی هزینه شده است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید