خبر فوری

مجتبی قهرمانی: آتش‌سوزی خط لوله انتقال نفت گوره-جاسک به دلیل سرقت

هرمزبان –رئیس کل دادگستری هرمزگان با اشاره به آتش‌سوزی صبح امروز در خط انتقال نفت گفت: با تدابیر اتخاذ شده و با توجه به راکد و غیرفعال بودن این خط، در روند تولید و انتقال سوخت هیچ خللی ایجاد نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مجتبی قهرمانی “رئیس کل دادگستری هرمزگان” اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های اولیه حدود ساعت پنج صبح امروز انفجاری در یکی از خطوط انتقال نفت گوره-جاسک رخ داده است که محل دقیق انفجار حدود ۳۰ کیلومتری شهرستان بندر خمیر در منطقه کشار است.

وی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت مکانی منطقه و مشاهده یک دستگاه خودروی سواری و تجهیزات سرقت در محل آتش‌سوزی، احتمال دارد آتش‌سوزی امروز نیز ناشی از تلاش سارقان برای ایجاد روزنه یا سوراخ در خط انتقال نفت باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تأکید کرد: رئیس دادگستری شهرستان بندرخمیر و مأموران انتظامی در محل حادثه حضور دارند و دستورات قضایی لازم به منظور حضور به موقع گروه‌های فنی و مهندسی و نیروهای امداد و آتش‌نشانی جهت تسریع در اطفاء حریق صادر شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، هم‌اکنون دو طرف لوله انتقال نفت توسط نیروهای فنی مسدود شده و با توجه به اینکه خط لوله مورد نظر راکد بوده و در حال بهره‌برداری نیست، در روند تولید و توزیع سوخت هیچ‌گونه خللی ایجاد نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه با اشاره به اینکه به منظور برخورد با سارقین نفت و مشتقات آن اقدامات متعددی صورت گرفته است،  اظهار کرد: حسب اطلاعات واصله حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور برای نصب دستگاه‌های اندازه‌گیری و میترینگ پیش‌بینی شده و خطبانی خطوط نیز که فقط در طول روز انجام می‌شد، ۲۴ ساعته شده است.

وی خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان هرمزگان پیش از وقوع این حادثه به موضوع قصور متولیان امر و ترک فعل حوزه مدیریت این پروژه ورود کرده و به منظور شناسایی مقصرین احتمالی در حادثه امروز نیز بررسی‌های لازم در حال انجام است که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید