خبر فوری
استاندار هرمزگان با تاکید بر بکارگیری روش‌های نوین در توسعه و ترویج فرهنگ نماز گفت: اقامه نماز اول وقت در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های هرمزگان باشد.

اقامه نماز اول وقت در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های هرمزگان باشد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، جاسم جادری بعدازظهر امروز در سومین نشست شورای اقامه نماز استان هرمزگان با تاکید بر بیان بیشتر مزایای نماز در جامعه اظهارداشت: باید به سمت استفاده از روش‌های نوین تبلیغاتی برای ترویج نماز پیش برویم و در این زمینه خلاقیت و نوآوری داشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه از ظرفیت هنرمندان در امر ترویج فرهنگ اقامه نماز بیشتر استفاده شود بیان‌داشت: آثار ترتیبی و تربیتی هنر در این زمینه باید مشهود باشد.

استاندار هرمزگان، به نقش موثر نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره‌کرد و گفت: نماز باید درمان کننده آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه باشد.

جادری، عدم پایبندی برخی خانواده‌ها به آموزه‌های دینی را یکی از عامل مهمی برای بروز آسیب‌های اجتماعی عنوان‌کرد و بیان‌داشت: نماز نیاز اساسی نجات بشریت از آسیب‌هاست و دریای بیکرانی از معنویت است که باید به آن متصل شویم.

وی با تاکید بر اینکه ترویج نماز در کانون خانواده‌ها و مدارس و دانشگاه‌ها باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد گفت: انسان نمازگزار بی‌هدف و پوچ نیست، بلکه فردی بانشاط، هدفدار و مسئولیت‌پذیر بوده و در جامعه نیز بازدهی خوبی دارد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان ادامه داد: فرد نمازگزار با پی بردن یه ضعف خود در جهت اصلاح تلاش می‌کند و همین امر سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

جادری ابرازداشت: عدم پرداخت زکات و خمس از بی‌نمازی افراد نشأت می‌گیرد، درحالی که نمازگزار نسبت به پرداخت این دو مهم اهتمام ویژه می‌ورزد.

وی همچنین تاکیدکرد: هر دستگاه باید در جهت توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت توجه داشته باشد، هر کدام از اعضای شورا به عنوان مشاور استاندار در امر ماز در دستگاه‌ها حضور دارند و باید نسبت به بهبود وضعیت نماز توجه کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید