کاهش تلفات جاده‌ای در هرمزگان چشمگیر بوده است/ باید با همکاری مردم این روند کاهشی را ادامه دهیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، سردار عزیزالله ملکی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز راهدار که در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: در 9 ماهه ابتدایی امسال بیش از 20 درصد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را در استان هرمزگان شاهدیم که توفیق بزرگی به شمار می‌رود و باید با جدیت این میزان را حفظ کرده و روز به روز شمار تصادفات جاده‌ای را در سراسر کشور و از جمله در هرمزگان کاهش دهیم.

وی بیان کرد: استان هرمزگان به لحاظ حمل و نقل در کشور اهمیت بسیار فراوانی دارد و میزان تردد خودروهای سنگین در محورهای مواصلاتی آن با دیگر استان‌های کشور قابل قیاس نیست و بنابراین کاهش چشمگیر تلفات جاده‌ای در هرمزگان یک حرکت بزرگ به شمار می‌رود که باید با همه ابزارها و تجهیزات و با کمک همه دستگاه‌های مسؤول در این زمینه بتوانیم روند کاهشی موجود را استمرار دهیم.

فرمانده انتظامی هرمزگان با اشاره به جایگاه استان هرمزگان در حوزه اقتصادی در کشور، تداوم نقش‌آفرینی مطلوب آن را در گروی تلاش راهداران و پرسنل پلیس در جاده‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: نصب دوربین‌های ویژه در سطح محورهای شمالی استان تأثیر بسیار زیادی در کاهش تخلفات و تصادفات داشته است.

سردار ملکی به تأثیر استفاده از تجهیزات به‌روز در حوزه مدیریت بر جاده‌ها در زمینه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: ما به دنبال کاهش حضور پلیس در راه‌ها و افزایش کنترل‌ها با استفاده از سیستم‌های هوشمند هستیم و تأثیر آن را نیز در زمینه کاهش تصادفات مشاهده کرده‌ایم.

وی از تلاش مأموران راهداری در جاده‌ها نیز به طور ویژه تجلیل کرد و اظهار داشت: محورهای مواصلاتی به مثابه شریان‌های حیاتی کشور هستند و وظیفه حفظ و حراست از آنها بر عهده راهداران پرتلاشی است که ما به طور مستمر شاهد کوشش شبانه‌روزی آنان در سطح جاده‌ها هستیم.

فرمانده انتظامی هرمزگان یکی از رسالت‌های اصلی پلیس را در جاده‌ها به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، تلاش برای کاهش تلفات جاده‌ای برشمرد و تصریح کرد: در این زمینه به امکانات و تجهیزات ویژه‌ای نیاز داریم که یکی از آنها نصب دوربین‌های کنترل در سطح جاده‌ها است و اکنون در محورهای شمالی استان نصب شده و در نظر داریم تا به‌زودی در محورهای غربی و شرقی استان نیز از این تجهیزات استفاده کنیم.

سردار ملکی در پایان از همکاری مردم هرمزگان در زمینه رعایت قانون در حوزه‌های مختلف به طور ویژه قدردانی کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید