خبر فوری

سرویس رایگان مدارس استثنایی ؛ در پایتخت سیاسی آری ، در پایتخت اقتصادی خیر

هرمزبان – در حالی گاهی از بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی ایران یاد می شود که دانش آموزان مدارس استثنایی آن همچون دانش آموزان تهرانی از سرویس رایگان مدارس استثنایی برخوردار نیستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، قریب به پنجاه روز از آغاز سال تحصیلی گذشته است اما با این حال خبری از سرویس رایگان مدارس استثنایی در این شهر نیست.
پیگیری های خبرنگار هرمزبان از مسئولان آموزش و پرورش و شهرداری به اینجا رسید که شهرداری یک اتوبوس را برای ترابری تعدادی از دانش آموزان ساکن در شهرک پیامبر اعظم در اختیار آموزش و پرورش قرار می دهد و ماهیانه مبالغی را هم برای تامین بخشی از هزینه سرویس دیگر دانش آموزان پرداخت می کند.

شهرداری یک نهاد خدماتی و با هزینه‌های بالا است و انتظار بیشتری از آن نمی رود اما انتظار پیگیری جدی این موضوع در سطح ملی توسط مسئولان آموزش و پرورش و در رأس آن شخص استاندار بعنوان نماینده عالی دولت و رئیس شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان وجود دارد.

هزینه هایی که متناسب با تورم بالا می روند

مدارس عادی در همه‌ جای شهر وجود دارند ولی مدارس استثنایی در یک محدوده متمرکز شده اند و برخی خانواده‌ها برای پرداخت هزینه ای که نسبت به سال قبل رشد چشمگیری داشته در سختی هستند و بیم آن می‌رود که تعدادی از دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه به دلیل مشکلات سرویس حمل و نقل از نعمت تحصیل محروم شوند.
سرویس دهی با وضعیت فعلی یک مشکل دیگر نیز دارد و آن هم نبود نظارت کافی بر روی رانندگان است و اولیا هزینه سرویس را مستقیماً به شماره کارت رانندگان واریز می کنند و شرکتی وجود ندارد که مسئول ساماندهی رانندگان باشد و این سوال پیش می آید که آیا کارگروه ماده ۱۸ از این موضوع اطلاع دارد یا خیر؟ سخت تر از اطلاع داشتن و عدم ورود به موضوع، بی اطلاعی کارگروه مذکور است. در هر دو حالت اگر خدای ناکرده مشکلی برای یک دانش آموز پیش بیاید قابل جبران نخواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان بنا بر وظیفه ذاتی خود مشکلات مردم را منتشر می کند و آماده انتشار جوابیه مسئولان در این خصوص است. البته امیدواریم پیگیری های نتیجه‌بخش صورت بگیرد و بزودی خبر رایگان شدن سرویس این گروه از دانش آموزان را منتشر کنیم.

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید