وزارت نیرو و صنعت برق در کارگروه برنامه ملی ارتقای بهره وری از همکاران ثابت قدم ما محسوب می شوند

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران از شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی بازدید و در جریان فعالیت ها و اقدامات اقتصاد مقاومتی و شاخص های بهره وری این شرکت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از حضور ریاست سازمان ملی بهره وری ایران، با بیان اینکه هر چند که محدودیت منابع مالی در تمامی بخش ها وجود داشته و مشهود است اما به اعتقاد ما نبود تفکر سیستمی، عدم استفاده بهینه از منابع بسیار حائز اهمیت است چرا که ایجاد فرصت و استفاده بهینه از منابع موجود یک هنر است.

یوسف سرافراز، با بیان حدیثی از امیر المومنین علی (ع) با این مضمون که "از دست دادن فرصت، اندوهی گلوگیر است" به اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان در طرح جهادی کاهش تلفات اشاره کرد و گفت: این طرح بعنوان یک امر بسیار مهم از سوی شرکت توانیر به سراسر کشور ابلاغ شده و میثاق نامه ای در این خصوص توسط تمامی مدیران مناطق مختلف کشور به امضاء رسید.

وی همچنین با بیان شاخص های کمی و کیفی برنامه کاهش تلفات در سه سال اخیر، بحث فرهنگ سازی برای اصلاح الگوی مصرف و مدیریت مصرف، برق رسانی روستایی، ساماندهی سیستم برق بخش کشاورزی، نصب کنتورهای هوشمند، اجرای طرح فهام و تلاش جدی برای بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر و استفاده از نیروگاه های مقیاس کوچک و CHP را نیز در روند افزایش بهره وری و توسعه، از مهم ترین گام های عملی شرکت توزیع نیروی برق استان آذربایجان شرقی قلمداد کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی همچنین به فعالیت های شاخص این شرکت در بخش اقتصاد مقاومتی و "سند تدبیر و توسعه استان" اشاره و به مواردی از فعالیت های این شرکت در بخش همکاری با مشترکین صنعتی و کشاورزی در سال های 95-94 و اهداف هوشمندسازی شبکه برای مشترکین دیماندی و صنعتی و کشاورزی و برنامه های پاسخ به تقاضای مشترکین و سیاست های تشویقی صنعت برق، که در امر افزایش شاخص های بهره وری کشورمان نقش اساسی دارند نیز به تفصیل تشریح کرد.

در این جلسه بهبودی، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی، فعالیت های شرکت توزیع نیروی برق استان در بخش های اقتصاد مقاومتی، سند تدبیر و توسعه استان و نیز افزایش شاخص های بهره وری را بسیار مطلوب توصیف کرد.

دکتر طباطبایی یزدی ریاست محترم سازمان ملی بهره وری ایران از فعالیت ها و اقدامات عملی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در بخش اقتصاد مقاومتی و کاهش تلفات تقدیر کرد و این اقدامات را گام های عملی در جهت افزایش بهره وری دانست.

وی همچنین اظهار داشت: فعالیت های صنعت برق کشور را می توان یکی از مهم ترین فعالیت های دانش بنیان کشور قلمداد کرد و مصداق آن اینکه وزارت نیرو و خصوصاً صنعت برق در کارگروه برنامه ملی ارتقای بهره وری از همکاران ثابت قدم ما محسوب می شوند.

وی افزود: بدلیل همکاری بسیار خوب فیمابین است که وزارت نیرو از کمک های فنی ما و کشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی که از 19 کشور پیشرفته و اغلب تراز اول شرق آسیا تشکیل یافته، بهره مند می شود و استقرار "مدیریت دانش" در وزارت نیرو در همین راستا بوده است.

وی ادامه داد: چنانچه صنعت برق در امر مشاوره نیاز به کمک داشته باشد قطعاً با امکانات سازمانی بهره وری کشورهای آسیایی که بیش از یک سوم جمعیت جهان را در خود جای داده با شما همراهی جدی خواهیم کرد و می توانید از مزیت های واردات و صادرات کشورهای عضو بهره مند شوید.

دکتر طباطبایی یزدی در پایان سخنان خود توانمندی های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی را به عنوان یک دستگاه نمونه در استان بسیار مهم، خوب و ستودنی و قابل اطمینان توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد؛ سازمان ملی بهره وری ایران در زمان پیش رو همکاری های خوبی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی داشته باشند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید