مطالعات ارزیابی منطقه ویژه اقتصادی پیام برای جذب سرمایه بین المللی ادامه دارد

«امیرحسین دوایی مرکزی» امروز(دوشنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: این مطالعه در چهارچوب پروژه تاسیس دالان (کریدور) فناوری اطلاعات مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تعریف شده که با همکاری شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و در تعامل تنگاتنگ با مدیریت شرکت پیام و مشاوران بین‌المللی از سنگاپور در حال انجام است.
وی اضافه کرد: انتظار می ‌رود با پایان این مرحله تا یک ماه دیگر، نتیجه مذاکره های نخستین با مقام های اجرایی بلندپایه بعضی شرکت‌های بزرگ و فناور بین‌المللی برای افزایش شناخت دوجانبه از ظرفیت‌های همکاری آتی در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد.
دوایی مرکزی گفت: شرح خدمات مرحله دوم قرارداد که به مدت 9 ماه انجام می شود، با هدف ایجاد رویکرد مشترک و همگرایی عملی بین ذینفعان دولتی و غیردولتی ایرانی برای توسعه اقتصادی منطقه ویژه پیام در دست تدوین است.
معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات یادآوری کرد: نتایج قابل انتظار از مرحله دوم قرارداد شامل تهیه طرح‌های راهبردی کسب و کار و همچنین طرح جامع فیزیکی منطقه است که در نهایت به صورت برنامه‌های سرمایه‌گذاری دقیق از طریق مشاوران شناخته شده و معتمد بین‌المللی به سرمایه گذاران برگزیده ایرانی و خارجی ارایه می شود.
وی تصویر کلان پیش بینی شده برای منطقه پیام را ایجاد یک محیط جذاب برای زندگی و کار باکیفیت و اشتغالزایی تخصصی از راه جذب سرمایه و فناوری خارجی و آغاز همکاری‌های هم افزایانه با شرکت‌های فناور ایرانی عنوان کرد.
به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، چندی پیش مدیرعامل فرودگاه پیام اعلام کرد شهرک آی.سی.تی در منطقه ویژه اقتصادی پیام ساخته می شود و بسته هایی برای جلب مشارکت سرمایه گذاران در این منطقه فراهم شده است.
به گفته وی، شهرک آی.سی.تی پیام از سال 1396 به مدت چهار سال با استفاده از اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت ها ساخته می شود و برای 1450 نفر اشتغال ایجاد می کند.
منطقه ویژه اقتصادی پیام در محدوده ای به وسعت 3600 هکتار کنار فرودگاه بین المللی 10هزار هکتاری پیام در استان البرز قرار دارد.
سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی بیست و نهم بهمن ماه 1392 از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و معاون اول رییس جمهوری نیز سی ام فروردین ماه امسال اولویت های برای دستگاه ها و نهادهای مختلف را ابلاغ کرد.
ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهوری با هدف تحقق خواسته رهبر معظم انقلاب در این زمینه، 6 طرح افزایش سطح دسترسی کاربران نهایی به شبکه ملی اطلاعات به ۲۰ مگابیت بر ثانیه و حمایت از توسعه مرکزهای داده به شبکه توزیع محتوا، پروژه دولت الکترونیک و همراه، طرح ساخت ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی بومی، پروژه ایجاد یک راهگذر فناوری اطلاعات و ارتباطات، طرح دو برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسب و کار دیجیتال با مشارکت حداکثری بخش خصوصی و ساماندهی منابع کمیاب ملی مانند طیف فرکانس و شماره را در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات طراحی و ارایه کرده است.
اقتصام**2078**1961** مصاحبه کننده: محمدمهدی بهرامی** انتشاردهنده: مریم مسعود

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید