سواحل هرمزگان؛ ظرفیتی چشمگیر برای تولید صنایع‌دستی دریایی + عکس

‌یک صنعتگر صنایع‌دستی دریایی هرمزگانی در گفت‌وگو با ایسنا، ‌با بیان اینکه نزدیک به 10 سال است، در زمینهٔ تولید صنایع‌دستی دریایی فعالیت می‌کنم، اظهار کرد: استان هرمزگان به علت سواحل زیبا و گسترده خلیج‌فارس و دریای عمان تنوع بسیار زیادی در گونه‌های صدف‌های دریایی دارد.

فرح اندام با اشاره به اینکه صیادان و فروشندگان صدف‌های خام انواع صدف و گوش‌ماهی را از سواحل جمع‌آوری کرده و به صنعتگران صنایع‌دستی دریایی می‌فروشند، افزود: پس از خریداری صدف خام از فروشندگان اقدام به ساخت انواع محصولات کاربردی و تزئینی با استفاده از این صدف‌ها می‌کنیم.

وی با بیان اینکه به علت تنوع خوبی که در صدف‌های استان وجود دارد محصولات متنوع و مختلفی را می‌توان تولید کرد، اضافه کرد: ساخت لوستر، پرده، مجسمه، انواع قاب و تابلوهای هنری و انواع زیورآلات تنها بخشی از محصولاتی است که با استفاده از انواع صدف‌ها می‌سازیم.

این صنعتگر صنایع‌دستی دریایی هرمزگانی با اشاره به اینکه با تأسیس یک کارگاه تولیدی و آموزشی و جذب نیرو اقدام به کارآفرینی درزمینهٔ تولید صنایع‌دستی دریایی کرده‌ام، تصریح کرد: فعالیتمان زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان است.

اندام در خصوص رونق بازار صنایع‌دستی دریایی عنوان کرد: به‌صورت کلی در جریان نیستم اما در خصوص کارگاه خود به علت داشتن مهارت بالا در تولید محصولات نفیس و مرغوب به‌خصوص تابلوهای هنری وضعیت فروش خوب است، و سفارشات بسیاری از استانداری، فرمانداری‌ها و سایر ادارات دولتی برای مهمانانشان و همچنین توسط توریست‌ها داریم.

وی با بیان اینکه مسئولین با برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و در اختیار قرار دادن غرفه‌های رایگان به صنعتگران کمک خوبی در فروش و جذب سفارشات و مشتریان پایدار داشته‌اند، خاطرنشان کرد: اگر نمایشگاه‌های بیشتری برگزار و برای برگزاری آن‌ها تبلیغات گسترده‌تری صورت بگیرد، استقبال مردم نیز بیشتر شده و کمک خوبی برای افزایش رونق بازار صنعتگران صنایع‌دستی خواهد بود.

این صنعتگر صنایع‌دستی دریایی هرمزگانی با اشاره به اینکه مدت‌هاست به دنبال تسهیلات برای کارگاه خود هستم و متأسفانه با وجود پیگیری‌های زیادی که کرده‌ام تاکنون موفق به دریافت آن نشده‌ام، ابراز کرد: امیدوارم مسئولین به‌خصوص مسئولین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان توجه بیشتری نسبت به صنعتگران صنایع‌دستی که عمده آن‌ها زنان سرپرست خانوار هستند داشته و نسبت به اعطای تسهیلات و همچنین بیمه صنعتگران تمهیداتی را بیندیشند.

‌انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید