خبر فوری

احسان رضایی : به دنبال درگیر کردن افراد بیشتری با جشنواره اردیبهشت بودم

هرمزبان – ناظر جشنواره فیلم اردیبهشت گفت: در این دوره از جشنواره، اصرار و فشار بنده به هیئت انتخاب بود که فضای بازتر و راحت تری را برای انتخاب ایجاد کنند تا بتوانیم افراد بیشتری را داشته و همچنین خانواده های بیشتری را با این جشنواره درگیر کنیم.

‎احسان رضایی ، افزود: جشنواره اردیبهشت در سال ۱۳۸۵ به مناسبت نکوداشت زنده یاد کوروش گرمساری توسط انجمن سینمای جوان هرمزگان پایه  گذاری شد که پیش از آن بصورت هفته فیلم و عکس برگزار شده بود.

وی با بیان اینکه ‎در حال حاضر جشنواره در یازده دوره به اجرا در آمده که در طول این مسیر فراز و نشیب های زیادی از جمله نبود بودجه کافی و یا اختلاف نظر ها را به همراه داشته است، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۳ نهمین دوره جشنواره بصورت ملی برگزار شد که در نهایت به دلیل مسائل مالی و اختلاف نظر و سلیقه هایی که وجود داشت، تعطیل شد.

رضایی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ با همکاری انجمن سینمای جوان، جشنواره به صورت آنلاین و غیر حضوری مجددا برگزار شد و امسال نیز یازدهمین دوره جشنواره با همکاری انجمن سینماگران هرمزگان و انجمن سینمای جوان ادامه یافت.

‎وی در پاسخ به انتقاد. برخی کارشناسان به کیفیت برخی آثار و حضور پرتعداد فیلم ها، اضافه کرد: مقصر کسانی هستند که جشنواره اردیبهشت را به مدت هفت سال تعطیل کرده و خلاء را در سینمای هرمزگان ایجاد کردند. مقصر مدیران فرهنگی در گذشته هستند و باید پرسید چه کسی در این سال‌ها جشنواره را تعطیل کرده است.

‎رضایی با اشاره به اینکه امسال نخستین سالی بود که جشنواره مشکلات مالی نداشته، در صورتی که در سال‌های گذشته با کمبود بودجه مواجه بوده ایم، خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره، اصرار و فشار بنده به هیئت انتخاب بود که فضای بازتر و راحت تری را برای انتخاب ایجاد کنند تا بتوانیم افراد بیشتری را داشته و همچنین خانواده های بیشتری را با این جشنواره درگیر کنیم. بنده سیاستی را در این قضیه دنبال می کردم و اعتراف می کنم که به هیئت انتخابی در این قضیه فشار آوردم.

‎وی با بیان اینکه بنده راجع به هیچ فیلمی رایزنی نکردم و فقط خواستار درگیر کردن افراد بیشتری با این جشنواره بودم و مسئولیت آن را می پذیرم، عنوان کرد: در این دوره جوایز به حق و به نسل جدید داده شده و نگاه به جوانان و استعداد ها بجا بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ‎جشنواره امسال کشف استعداد های خوبی داشته است و اگر افرادی می خواهند وارد فضای تولید شوند، حتما مشاوره و آموزش را جدی بگیرند، عنوان کرد: زیرا به فیلم هایی بودجه داده خواهد شد که استاندارد نوشته شده باشند و روی آنها تحقیق شده باشد.

‎رضایی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش تولید فیلم در بحث کاهش آسیب های اجتماعی  مبلغی را در نظر گرفته است، اضافه کرد: افراد می توانند با مراجعه به پرتال تولید انجمن سینمای جوان تا سقف ۳۵ ملیون تومان برای افراد حرفه ای و ۲۰ ملیون تومان برای افراد تازه وارد دریافت کنند.

‎وی ادامه داد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی پرداخت بودجه ای برای سه فیلم با موضوع امام رضا (ع) را در نظر گرفته که شامل فیلم مستند کوتاه، مستند داستانی و انیمیشن کوتاه است.

‎رضایی بیان کرد: پیشنهاد من این است که فضا را به سمت نقد نوشتاری برده و نقد نوشتاری جشنواره راه اندازی شود. سینمای هرمزگان در حال حاضر به فضای گفتگو و نقد نیاز دارد و در آن خلاء سیاست گذاری وجود دارد. خواهش من این است که امور سینمایی و انجمن سینماگران را تنها نگذارید و در چگونگی سیایت گذاری در آن به ما کمک کنید.

گفت و گو از پرنیان بلوچی، خبرنگار ایسنا

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید