مرکز تجسس، امداد و نجات دریایی در بنادر شرق هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

محمد محسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: متاسفانه ایجاد بندرگاه جدید شهرستان میناب طبق اعلام سازمان محیط زیست در تالاب بین‌المللی واقع شده و مطالعه دقیق و انجام بررسی‌ها بسیار زمان‌بر است و این امر قطعا توسعه استان را با گذشت زمان مواجه می‌کند.

وی بیان‌داشت: بنادر شرق استان به ویژه بنادر تیاب، سیریک و جاسک می‌تواند با توسعه زیرساختی نیاز منطقه را در رونق اقتصادی و ایجاد فرصت‌های اشتغال فراهم سازد.

مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان با بیان اینکه پروژه لایروبی بندرتیاب با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد تومان در حال انجام است افزود: حوزچه و محوطه‌سازی این بندر با جدیت در دست اقدام است و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

محسنی ادامه داد: بندر تیاب پس از آماده‌سازی به پس‌کرانه نیاز دارد و امید است سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه با اختصاص اراضی منتهی به این بندر در توسعه بندر قدیمی تیاب همکاری کنند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های سازمان بنادر و دریانوردی در بنادر شرق استان تصریح‌کرد: بندر سیریک در شرف واگذاری به بخش خصوصی قرار دارد و البته ساخت اسکله فلزی این بندر نیز موافقت‌نامه دریافت کرده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان با بیان اینکه عملیات لایروبی بندر جاسک تا 3 ماه آینده به اتمام می‌رسد، بیان‌داشت: برای نخستین بار در استان مرکز تجسس و امداد و نجات دریایی در بنادر شرق هرمزگان راه‌اندازی می‌شود و بندر جاسک از خدمات امداد و نجات دریایی بهره‌مند می‌شود.

درباره

دیدگاهتان را بنویسید