خبر فوری
برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان هرمزگان از ۱۵تا ۲۱ اسفندماه با شعار درخت برای زندگی برگزار می شود

برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان هرمزگان از ۱۵تا ۲۱ اسفندماه با شعار درخت برای زندگی برگزار می شود

هرمزبان – برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان از ۱۵تا ۲۱ اسفندماه با شعار درخت برای زندگی برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان گفت: در استان هرمزگان تاکنون ۵۱ هزار هکتار جنگل های دست کاشت ایجاد شده و بیش از ۲۵ هزار هکتار آن در حوزه شرق بندرعباس بوده که نقش تاثیرگذاری در استان و بویژه این شهر در بحث تثبیت ریزگردها داشته است.

موسوی در گفت و گو با ایسنا، به سابقه طولانی استان هرمزگان در توسعه جنگل و جنگل کاری اشاره و اظهار کرد: استان های غربی از جمله هرمزگان به دلیل خشکسالی های متوالی با مشکل و معظل ریزگرد بوده که خوشبختانه در شرق استان با غرس جنگل های دست کاشت مشکلی نداشتیم.

وی بیان کرد: همچنین ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار اصله نهال حرا در سواحل استان تولید و کشت شده که از این میزان ۲میلیون اصله نهال در دولت سیزدهم انجام شده است.

موسوی با اشاره به اینکه این میزان در مقایسه با سال های قبل بیش از ۱۰ برابر افزایش داشته است، تصریح کرد: پیش از این مساحت جنگل‌های حرا در هرمزگان ۱۹هزار و ۸۵۰هکتار بوده که با تولید نهال‌های جدید به ۲۵هزار هکتار افزایش یافته است.

وی به برنامه های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان اشاره کرد و گفت: برنامه های این هفته از ۱۵تا ۲۱ اسفندماه با شعار درخت برای زندگی برگزار می شود.

موسوی در پایان گفت: از مساحت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتاری عرصه‌های منابع طبیعی هرمزگان، یک میلیون و ۹۲هزار هکتار آن جنگل با گونه های کرت، آکاسیا، کنار، کهور ایرانی، تج و دریگر گونه ها بوده است که ۲۵هزار هکتار آن جنگل حرا، ۸۰۲هزار هکتار جنگل های محدوده خلیج فارس و دریای عمان، ۲۱۳هزار هکتار جنگل های ایرانی تورانی و ۵۱هزار هکتار جنگل های دست کاشت است.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید