خبر فوری

بیشترین جهش رتبه کشوری داوطلبان کنکور هرمزگانی در رشته تجربی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی دادی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مقایسه عملکرد داوطلبان هرمزگانی در آزمون سراسری اظهار داشت: مقایسه دو سال گذشته کنکور در رشته‌های مختلف بیانگر این است که بیشترین جهش رتبه کشوری داوطلبان هرمزگانی در کنکور امسال در مقایسه با سال قبل در رشته تجربی بوده است.

وی افزود: این ارتقا و جهش در مقایسه با سال قبل با شش پله صعود از رتبه بیست و چهارم به رتبه هیجدهم در رشته تجربی بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: در رشته ریاضی فیزیک نیز با چهار پله ارتقا، از رتبه هیجدهم به رتبه چهاردهم رسیدیم و در رشته زبان نیز جایگاه استان هرمزگان با پنج پله ارتقا از رتبه بیست و پنجم به رتبه بیستم ارتقا یافته است.

دادی‌زاده با بیان اینکه  تعلیم و تربیت فرایند است که در طول زمان اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که برنامه‌ریزی مناسب و اصولی می‌تواند روند این تغییر را به سوی مثبت سوق بدهد آموزش و پرورش هرمزگان با تمرکز بر ریشه‌ها و مبناهای عقب‌ماندگی استان در آزمون‌های سراسری، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را در دستور کار قرار داد که خوشبختانه این برنامه‌ریزی در حال نتیجه است و آینده خوبی را نوید می‌دهد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: از آنجایی‌که تعداد زیادی از خانواده‌ها خصوصا در روستاها توان مالی مناسب برای حضور فرزندانشان در کلاس‌های تقویتی، جبرانی و کنکور نداشته‌اند و از طرف دیگر مراکز علمی که این فعالیت فوق برنامه را در روستاها انجام دهند وجود ندارد. آموزش و پرورش هرمزگان در حوزه متوسطه برای جبران این ضعف مبادرت به تشکیل انجمن خیرین علمی در سطح استان کرد تا دبیران مجرب، خیر و علاقه‌مند را در روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه ساماندهی نماید.

این مسوول با بیان اینکه این اقدام بدون دریافت هیچ‌گونه وجهی از اولیا و صرفا با نیت خیر نسبت به آموزش و رفع اشکال دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی انجام شد، بیان داشت: این حرکت از سال تحصیلی 94-93 در رشته ادبیات در ناحیه یک بندرعباس آغاز که این تجربه موفق موجب گردیده در سال تحصیلی بعد (95-94) این کار خیر از یک رشته ادبیات به سه رشته ادبیات، تجربی و ریاضی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه این امر منجر به تشکیل 127 هزار نفر ساعت کلاس جبرانی در سطح استان هرمزگان به صورت مجانی گردید، خاطرنشان کرد: قطعا این رویکرد که با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سیاستگذاری شده است دارای دو دستاورد مهم در ارتقای کیفیت آموزش بوده است.

دادی‌زاده در همین رابطه یادآور شد: در حالیکه در سال 91  استان رتبه 30 کشوری را داشته است این رتبه در سال 95 به رتبه 19 کشوری ارتقا یافته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان همچنین گفت: در سال 91 که استان دارای رتبه 30 کشوری بوده مشارکت استانداری و سایر ادارات در تشکیل کلاس‌های تست و کنکور و اهدای جوایز جهت تقویت انگیزه دانش آموزان نتیجه داد ولی در سال 95 با تشکیل کلاس‌های متفاوت و متعدد مدارس شهری و روستایی و با استفاده از دبیران خیر استان این رتبه به 19 ارتقاء یافت.

وی اضافه کرد: این به این معناست که چناچه می‌خواهیم رتبه بدست آمده همچنان باقی بماند و حتی ارتقا یابد نیاز به مشارکت سایر نهادها و سازمان‌ها خصوصا استانداری است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل مجمع خیرین علمی استان اشاره کرد و گفت: رهاورد این مجمع  ارتقای رتبه استان در معدل کتبی نهایی بوده است به گونه‌ای که از نظر ارتقا در کشور پس از استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان رتبه سوم کشوری را بدست آورده‌ایم.

به گفته دادی‌زاده، در رشته علوم انسانی با 1.23 نمره رشد میانگین نمره نهایی نسبت به سال 94 از رتبه 29 به 25 کشوری رسیدیم یعنی چهار پله ارتقای کیفیت در کشور داشته‌ایم و در رشته علوم ریاضی و فیریک با 0.52 نمره رشد میانگین نمره نهایی از رتبه 27 در سال 94 به رتبه 22 دست یافتیم یعنی پنج پله در کشور جایگاه استان هرمزگان ارتقا یافته است همچنین در رشته علوم تجربی با 0.4 رشد میانگین نمره نهایی نیز موفق به ارتقای یک درجه در سطح کشور شده و از رتبه 31 به رتبه 30 ارتقا یافتیم و در پیش‌دانشگاهی نیز با 2 پله ارتقا به رتبه 29 کشوری دست یافته‌ایم.

این مسؤول با بیان اینکه در فنی و حرفه‌ای نیز در دروس کتبی و نهایی موفق به ارتقای پنج پله شده و استان از رتبه هیجده به سیزده دست یافت خاطرنشان کرد: این شاخص یعنی هرمزگان جزو استان‌های برتر است.

دادی‌زاده در پایان با قدردانی از نگاه جامع مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به رشد شاخص‌های آموزشی و تلاش همه دبیران و همکاران، تاکید کرد: قطعا اگر از برنامه‌های آموزش و پرورش استان حمایت شود جایگاه استان از وضعیت فعلی نیز بهتر خواهد شد و شاهد ارتقای چند پله‌ای آن در سال 96 نیز خواهیم بود که این مهم قطعا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده  قابل دست‌یابی است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *